tisdag 18 oktober 2011

Hoje eu quero é paz no meu coração ...

Extravasar minha emoção  !!

Det är vad som spelas i mitt öra, här och nu, (Imperatriz 1991) samba gör mig verkligen så glad, ända in i själen.
och det ör precis vad jag behöver.
Samba for life, och är det en sak jag funderat över så är det att jag i framtiden komemr att flytta till Rio.
Den dagen jag känner att dansen här inte ger mig ngt så tar jag dans skorna till mina drömmars land.

Och drömma bör man.
Dagen till äran så fick vi dock ett mardröms tåg.
Inget funka som det skulle.
Vagnen men frukost höll på att välta, kaffe termosen trilla i baken för min kollega och för första gng så fick jag uppleva tat ej fullfölja mina  arbetsuppgifter.
Serveringen på första klasen uteblev, och det är Historia, på min a4 år så har jag aldrig skippat serveringen, utan alltid trotts dålig gång, eller turbulens i vagnen.
Men nu var det extramt . . . det var värre än storm till havs.
Så nu har jag gjort det liksom.
lagom inför min lediga dag.

En annan sak jag drömt om, är att lägga styrelse arbetet i hyllan, mest för att ge andra chansen att ta över Los Copihues, men det går så där bra.
Det verkar vara för stora spår att följa.
Kanske blir det så när man varit ordförande i över 20 år.
Och visst är det svårt att lämna ngt man verkligen brinenr för.
Så mina väner, inom kort så blir det säkert offentligt, men jag kan ju faktist brefa er redan nu om att

The king will be back on the throne !!
[that´s me u know hehe)

Japp, jag tar tillbaka min plats som ordförande, då den tidigare ordförande lämnat sin post.
Det ör ngt som sker välldigt sällan, konstigt nog, med tanke på att vi har inga fallskärmsavtal haha.

Så Los Copihues kommer tillbaka starkare then ever, och planera är stora inför 30´års firandet.
Yesm tänk att föreningen nu fyller 30 år, och jag är uppvuxen och uppfostrad i denna trupp.
Stil loving it!

Fick frågan om att delta i sayan 2012 . .men nä, efter Madrid så har jag gjort mitt för Caporales biten.
Jag nöjer mig med att ha dansat, tävlat o fått uppleva det alla pratat om i så många år.
Men enough is enough!!

och snart blir det enough med jobb med ..

Gbg nästa !!!

Inga kommentarer: