måndag 9 augusti 2010

Ett, Två, Tre, Fyra .. ..

Helgen var ren glädjeyra !!

Efter mkt jobb och svettså kom helgen, en lååång och festlig helg.
Jag fattar inte när firaandet ska ta slut!!
Det finns alltid ngt att fira, svensexa, bröllop, pride, bolitz nationaldag samt en 18års dag ja, o allt med en krydda av Karneval.

I fredags var det dags för Bolivianerna att slå klackarna i taket, man fick skåda grekiska gudatågor i bolivias färger, lite escary om jag får säga, men kul var det!


Jag mötte upp mina kära vänner på ZioZio (Rio Rio för icke bolivianer).
Drinkar hälldes upp och det skålades fritt, Grattis Bolitz !!!

En av min 18 åringens vänner firade sin 18-årsdag på annat håll, men eftersom jag ej riktigt litar på folk runt omkring henne, så hade jag försäkrat mig om att vi skulle ses senare.
Jag kan ju säga att kontroll freaken i mig måste ha bra koll på min 18-åring.
Hennes sällskap skulle komma till Zio Zio senare.

Vad jag dock inte visste var att det andra stället ej var bra så ungdomarna tog sig till Ziozio före mig.
Lååångt före mig!!
Och att fira 18år på tequilans paradis, under Bolivias nationalfirande är inte riktigt att rekomendera.
Alla firade alla, det skålades o gratulerades.

Man kan tro att 18-åringar är oansvariga, men så är inte riktigt fallet.
Varannan vatten är ngt min 18-åring tagit fast på, även om det kanske inte riktigt sker varannan gng men mkt vatten för kunna delta i firandet.
Hon hade bra koll på sin vän, men så skadades en annan och hon fick ta hand om honom en stund .. .. Denna stund räckte för att vatten regeln skulle brista för födelsedags barnet .. .. och ja det slutade med hemgång.
Tur att klockan var över tre, för att jag hade inte riktigt planerat att sitta barnvakt, men så blev fallet.
O det är jag glad över, o jag hoppas att ngn kan ta hand om min lilla den dagen det skulle behövas.
Jag åkte taxi hem för att lämna 18-åringarna o sen tebax till Zio-Zio där festandet fortsatte.
men nu utan oro över barnen.
Min 18-åring sov inte ngt under hela den natten, då hon lovat att ta hand om födelsedagsbarnet, sen kom jag hem o det var dags för henne att ta sig till jobbet, ja... hon skulle jobba.

Gissa om hon var trött dagen efter.
Gissa om födelsedagsbarnet hade ångest.

Gissa om jag var trött under karnevalen som var i lördags.

Ja, det hela slutade bra, även för min byrå låda, den fick nämligen vara med  om ett snack med ulrik.

Lördagen i mariestadskarnevalen var inte riktigt min bästa karneval, men det gick.
Och att min lille bror gjorde ett gästspel o dansa med oss gjorde karnevalen så mkt roligare.
Gracias lennart !!!

Ja, man kan nog inte lära en gammal hund att sitta .. .. inte en singel hund i alla fall hahaha för att fira lite till under lördagen hjälpte inte min söndag.
men nu mina vänner... idag kan jag säga att jag är utvilad.

länge leve Bolitz, Länge leve Lennart och länge leve den nya 18-åringen !!

Inga kommentarer: