onsdag 17 februari 2010

Snö i Sverige och Samba i Rio .. .. ..

.. .. .. ja, man är där man inte vill just nu, så enkelt e det bara.
jag skulle till o med kunna tänka mig en Karneval i Bolivia, a allt för att komma bort från denna ständiga kyla.
 
Min första klass utsikt från X-2000.


Även om det kan se mysigt ut, men det har varit mysigt länge nu, i want it HOT HOT HOT, nu !!

aha, nu när resenärerna sover/jobbar så tänkte jag blogga lite och med samba i lurarna så lutar det bara åt ett håll.

En av årets stora nyhet var att Viradouro vågar riskera att ha med en drottning på 7år framför sin batterian, en plats som man tävlade om för att få, men under 90 talet blivit foto-modellernas och aktrisernas plats. Allt för att ge sambaskolan en god karma, karisma och snygg front.
men tyvär få av dessa vakra kvinnor kan Samba.

 Julia Lira, Viradouro 2010.

Det är alltid spännande när skolor utmanar sig själva eller vågar sticka ut.
Viradouro är en sådan skolan som ständigt provar på nya grejer.
Så nu fick 7-åringen chansen att visa framfötterna .. .. ..o vad hände?
jo, enligt metro så var det för mkt för hennes o hon brast i tårar.
A, jag hade velat se vickan(the crown princes) gå på kortegen när hon var sju år.
sådant händer inte, men nu var denna lilla tjej Presidentens dotter, och det tävlades inte heller.
för det finns barn som klarar trycket o verkligen brinner för samba, beija flor hade en ung flicka på ca 12 år som var drottning för ngt år sen .. .. gissa om hon lunde samba.
a ja, nu vet jag ej om hur det drabbar viradouros harmonia, det återstår att se.

Hur går det för mig då?
o vår karneval här hemma?
jo bara bra, framåt, vi har vår Super lördag nu den 20.
Super lördagen fick jag från USA´s Super Tuesday. och deras val.
Ja, det kanske inte är lika tungt för omvärlden med Los Copihues super Lördag men ändå.
Då ska nämligen samtliga dansare välja, Dansa eller inte Dansa.
och samtidigt börjar våra auditions, o det e inte lika hårt som det låter.
det emest för att se vad våra dansare behöver jobba på och vilka grupper de hamnar i,  o för de som dansat ett par år med oss kan se en gämförelse med sina egna poäng från tidigare år.

Caporales då?
Jodå, jag dansar fortfarande i CD trotts all tumult som uppstått.
men det sluta med att jag dansar parjea(par) med min dotter, det ska bli kul.
Mixto är en kategorie som de lägger mkt energi på, och ja, jag vet ej om jag hinner.
Har ni ej fattat det innan så förstår ni det nu.
Att jag gillar dans, har gjort det i evigheter, men jag föredrar att dansa med folk jag trivs med, o just nu känns det så där.
Rivalitet och arogans är inte riktigt mitt spel, jag kör alltid säkra kort.
Men än är inte sista kortet lagt, så vem vet vad som händer??

nu blirdet sova i alla fall, framme snart.

Göteborg nästa !!!

Inga kommentarer: