söndag 14 november 2010

75 !!

det är det antal skjortor jag hade hängande i min garderob.
vilket känns ganska dumt.
ett för att skor var det jag trodde jag hade mkt av, men nej ... han har skjortor ... 75 st och jag kan bara ha en åt gng, så ni ser sicket problem jag skaffat mig.

Trångt i garderoben!

Inte konstigt att det tar mig hur lång tid som helst att bli klar, inte konstigt att mins skjortor behövs strykas trotts att de redan varit strykta från början.
Det kan ju ha att göra med att skjortorna hänger två o två eller till o med tre o tre.
Så ja, nu har jag ett nytt litet projekt .. .. minska antal skjortor, utan att slänga några.. .. hur gör jag då?

Som ni märker så börjar jag landa här hemma mer o mer nu.
Kurdistan minns jag med spänning och lite magknip.
Men min vardag har börjat knacka o göra sig påmind.

Nu har det precis varit helg, och helg i min värld betyder toppen av det sociala liv jag lever.
Ut och mingla, umgås och träffa min vänner.
Ja, till o med Agge fick följa med en stund ... det var skoj.

Den magiska Trion !!!

Ja, annars lever han ett lyckligt gift liv, men barn i sikte .. . tror det blir ett April barn.
o ja... eftersomjag e April barn så kan jag bara ge ett Varningens ord !! WARNING !!moaaaahahahaha.

Ja, sen var det träning, o efter Kurdistan så känner jag mig ganska mätt på träning.
Lite time off kanske.
Ja, sen på kvällen var det dags igen att ta sig ut, efter ett par drinkar hos Ricardo så var det dags att låta natten ta över och det blev en lång lång natt.
En natt som avslutades på Akuten!!

 Svenska ER !!


ja, nu var det faktiskt så att den vården jag o mina vänner behöver finns inte i Akuten, så jag kan lugnt glädja er med att det inte var ngn av oss som tog in på akuten.
Och inte var det ngt med hotell Gripen heller hehe.
nä, jag skulle nämligen hem och jag gick ner för spårvagnen som man bör, men en annan man trilla liksom omkull o slog i med hela ansiktet på marken.
blodet bara forsa !!
Inte kunde jag lämna honom där .. .. så min medmänsklighet tog över o jag tog mig tiden att ta den stakars farbror till akuten.
Ja, det var en blödande historia, o jag som redan har lite blod fobi hade det verkligen inte lätt.

det var Blod över allt !!
 
och inte blev det lättare av att de flyttat på akuten .. .. som att jag brukar springa där liksom hahaha
Jag hitta inte till ingången, jag fick ringa polisen för att de skulle koppla mig till akuten för att de skulle guida mig till ingången, som låg dolt bakom glas dörrar.
även om personalen där inte var lika effektiva som på ER, när man skriker på hjälp, så tog de tills slut hand om honom.
Stackar, han var lite mer än salongs berusad och gissa om jag nyktra till.
haha, oki, nu hinner jag inte uppdatera er om mina nattliga äventyr.
Nu har min 18-åring kommit hem med blommor o presenter.
så vi ska umgås o ha en far o dotter moment .. .. jag räknar iskallt med att då 10min.

Naaaaw ... eller?? hahaha

p.s
1. är det gubbvarning att få Triss lotter i present?? huaaaaaaaaaaa

2.oki, hija, jag älskar dig med, och tack för Rosen o presenterna. Besitos.

3. Sist men inte mins, Papi hoppas du haft en bra fars dag !!

Inga kommentarer: