måndag 22 november 2010

8 dagar senare ...

... och... ... ...

Tiden ger ordspråk som "Det man inte frågar, får man aldrig veta" " Som man bäddar, får man ligga " "det man inte ser, har man inte ont av" och " i de lugnaste vatten går de största fiskarna"  sitt rätta ansikte.
 Ngn har kastat en sten i vattnet och som ringar i vattnet har grupperingar blivit verklighet, pakter har skapats, och mål finns i sikte.

Jag har länge undrat om jag är en målmedveten man .. .. .. jaaaaaaaaaa, jag är delaktig!
Det gör mig till en målmedveten man, o det glädjer mig.
Även om mina mål inte glädjer andra, å andra sidan, att glädja andra med mina val i livet är ngt jag slutat med för länge sedan.
Så om just du fortfarande nöjer dig med att välja efter andras önskemål, so be my guest.

That´s not my road.

any way, förra veckan så var det en vecka full av beslut, lätta som tunga, roliga som tråkiga och spännande som sååååå ut tjatade.
Men det bästa av allt .. .. det är mina beslut.
Tiden kommer att utgöra hur kloka val vi gör här i livet .. . om man rider på en våg av succé nu, tyder det inte på att man överlever kraschen, speciellt inte om man inte har en livlina.

Så, kolla livlinan, se upp för det som inte går att se och håll Pakten.
Här i livet gäller det att vara steget före .. .. .. om man e på rätt spår vill säga.
Annars gör man bara bort sig.

Varför ägna sin tid att skriva i metaforer ?? undrar du .. .. .
Varför ägna sin tid att läsa denna blogg. säger jag.

Alla befinner vi oss i livets olika faser, det du ser kanske inte andra ser och det andra ser kanske du aldrig kommer att få en insyn av.

U se, I know you ;)

p.s  Huvudkudden är bästa rådgivaren, men har man tagit fan i båten får man ro honom i land !!

Inga kommentarer: