onsdag 10 november 2010

Supas Sköna !!! Nando är hemma igen !!!

Hemma igen, tillbaka och verkligheten.
Där min Stjärnstatus sjunker till sin vanliga odödliga nivå, jag kan gå på stan o ingen reagerar eller skriker Barasil efter mig .. .. .. Om jag nu skulle ta mig till stan!

En Stolt Chilenare representerar Brasilien i Kurdistan ;)


Denna resan kommer jag, att för alltid, minnas, även om magen vill annat.
Det slutade nämligen i magsjuka för nästan hela truppen .. .. jag tror hela truppen blev magsjuk, men alla sa inte det hehe.

Men, men åter till resan, som jag nämnde i tidigare inlägg så funka internet lite som den ville och det tog evigheter.
men resan fortsatte ändå, vart vi än reste som var vi super stjärnor.
Som ordförande för Los Copihues, så känner jag mig riktigt stolt över den succé föreningen åstadkom.
Visst kan vi tacka lite den brasilianska fotbollen för det, men vi levde upp till förväntningarna och det är det som räknas.

Los Copihues i Kurdistan 2010

Vi gjorde ingen besviken, vi tog kort med folk som kom fram till oss, i den mån det gick. För som sagt folk var tokiga och ofta blev det en säkerhets fråga.
Säkerhets polisen samt militär fick ta bort fotografer och publik från oss, för de var för många och läget blev okontrollerbar. 

Polisen som tog bort fotografer, ville fotas hehe


Vi var ofta dem första att  lämna arrangemangen, just för att polisen inte skulle tappa kontrollen över publiken.
men även för att vi behövde hämta andan, det är svårt att stå emot den stora vågen av folk.
Två saker saknade vi när vi uppträdde, en backstage och toaletter. Ett ställe att förberedda oss mentalt och inte ha kameror från press och publik i ansiktet på oss.
Men trotts detta så måste jag säga,  sicken känsla!!!
Så mycket glädje vi lyckades sprida bland barn, unga, vuxna, olika sorters studenter, polismän, militär och lokala politiker.
Vi var riktigt glada över att kunna visa upp vårt arbete, trotts de antal timmar vi satt på bussen för att ta oss till varje uppträdande.

 Vi och skolbarn



Alla gladdes av Los Copihues och våra mäktiga dräkter, även om det i vissa av deras smak, kan ha varit för naket ... hehe.

 De gula

Musapar alá kurdistan

De röda
Hela resan var en upplevelse, kurdiska folket tog emot oss med mkt glädje och omsorg.
Man märkte mkt tydligt att " landet " är fortfarande i en uppbyggnadsfas. Även om stora och fina byggnader fanns på plats, så var det mkt som var på väg att byggas.
Kurdistan har efter år av krig o bedrövelse lyckats med lite fred, och under denna tid har de gjort allt för att ta sig framåt.
Att bara ha en kulturell arrangemang av detta slag visar världen att Kurdistan tar säkra steg framåt.
och vi fick ta del av det.

SUPAS !! !! (betyder tack på kurdiska)

Supas sköna är till dansarna på Sköna konster som visat oss sitt land.

Internationella Sköna Konster (SIK) på scen i Kalar !!

nu orkar jag inte blogga mer för idag, men mer kommer, Halabja e kvar o mkt mer ;) men först lite mat.
Ni får nu njuta av lite fler bilder över Kurdistan.


Kalar



 Silêmanî
 På resande fot mot huvudstaden Erbil

Hotell ??

 Många tomma hus snart klara för inflytt kanske??

 Kuder på väg till jobbet

 Klart hus??

 Slit o jobb

 en liten stad .. .. ..

Nando at Erbil !!

Inga kommentarer: