fredag 14 maj 2010

Helll no !!

Att uppdatera min lilla blogg en gng i veckan gör ju verkligen inte mig så populär.
Även om populär inte är ngt jag strävar efter .. .. varför sträva ngt man redan är??
eller hur?

Nå, ja, 18-åringen är i USA, landet man endast läst om i tidningar, och ja, SEX AND THE CITY.
Nu blir ju inte ett sådant liv hon kommer att leva, hon lär la leva ett "Not Another Teen Movie" haha.
Nä inte riktigt så heller men, det är hennes första riktiga resa utan ngn i familjen så nu e det "ALL EYES ON HER "!!!

Jag då?
Nej ingen USA för mig, o det lutar åt att det inte blir ngn karneval för mig heller, allt hänger på 18-åringen.
Men med tanke på att jag redan gjort 28 karnevaler så kanske det e dags att lägga dansskorna på hyllan.
Å ändra sidan så är årets tema ngt jag väntat på länge .. .. så ja, jag e lite frustrerad !!

Och att Götet har en massa happenings som jag ej hinner delta i, gör ju inte mig till en så mkt bättre människa.
För att inte nämna dagens extremtidiga dag!1 jag gillar ju inte att gå upp tidigt,  så det gör ju mig inte ett dugg glad!
Och jag vet inte riktit vad jag tänkte på igår kväll, men det sluta med att jag kom en hel jäkla timme för tidigt till jobbet !!  kl 05:02 Jag smäller av !!

Aaaaa ja, men jag har inte tid med sura miner .... 

Släkningar är på besök i Sverige, 18-åringens mormor e här, o min moster med familj kommer ikväll.
Så nu blir det ju inte lugnare, ni förstår att min mamma är helt underbar .. .. .. underbar på att planera och organisera en massa happenings .. ... .. så tro mig när jag säger att nu jäklar kommer det att ske grejer.

På tal om resande folk, igår fick jag bekräftat ngt som stått på tidiningarna men jag inte riktigt trott på.
Ungdommarna o den nya trenden om IG i skolan, hur de får gå om för att de ej klarar av skolan.
Det satt nämligen ett gäng pojkar, irländska spelare(fotboll, handboll, basket .. .. .. vem bryr sig?) och försökte kommunicera med ett gäng 14-åringa svenska grabbar som var med i samma turnering.
De svenska grabbarna kunde inte sin engelska, o kommunikationen blev ensidig.
Det hela sluta med att de svenska grabbarna börja skämta o skratta åt de irländarna.
och då slåg det till i mitt huvud, herre gud hur ska dessa barn klara sig i livet?
även om de vill bli spelar proffs så måste de ju behärska språk!!!


Så dåligt va, å andra sidan så tycker jag svenska skolan alltid varit dålig !!
Jag hoppas bara 18-åringen fixar sin engelska bättre än dessa grabbar .. .. elelr ja, det vet jag att hon gör.
Hon må vara en lat 18-åring, men en duktig lat 18-åring.

nä, nu får jag ej lata mig mer .. bort till bistron nu.

bye bye.

Inga kommentarer: