onsdag 1 december 2010

crash boom bang !!!

Och tiden hinner ikapp mig.
att jag ej hunnit blogga mer är för att min dator Crasha och ni som känner mig vet ju att jag inte är ett dugg teknisk.

Skit!!! men men nu e det bara att ta igen för förlorad tid.
och det har hunnit blir den 1:e December.

Och det får mig att luta mig tillbaka, mina tankar går till de som drabbats på ett eller ett annat sett.
Idag, den 1-Dec, är en mkt viktig dag,  
En dag som uppmärksammas världen över, nämligen Aids Dagen - World Aids Day!!

 ALLA, MAN, KVINNA, BARN, STRAIGHT ELLER GAY

Trotts att mkt kunskap finns om att denna obotliga sjukdom så drabbas fler, så även i vårt avlånga land.
Varför, kan man undra ??
Kan det vara så för att man i Sverige ser HIV som en allvarlig livslång infektion??
Men varför låter sig folk luras !!
Visst kan man leva ett ganska så "normalt" liv med HIV, men det finns en hel del bakslag i hela den tanken.
Motgångar som ofta inte handlar om medicinering, och ja dess biverkningar drabbar olika på olika personer.

Det är en skrämmande utveckling, vart försvinner all kunskap??

ja, det är frågor jag inte kan svara på!, jag kan bara beklaga sååååå .. .. ..
Jag kan bara beklaga, att man ser bort från de varningar som utfärdas, och det är inte att vända andra kinden till !!!

Det är att ge forskningen en smäll på käften !!

Alla vet vi att forskningen inte kan göra allt, så jag hoppas att alla tar sitt ansvar.
och vill just du bidra till bättre kunskap, trygghet och forskning, så finns det flera bössor i stan.
Man kan även köpa sig det röda bandet i nordstan.
Man man besöka domkyrkan Minnesstund med ljuständning och mässa och lämna sitt bidrag.
Sen kan man även besöka Beebar som idag skänker alls in dricks till detta ändamål.

Själv kommer jag att försöka hinna med allt detta .. . jag börjar ju sent imorgon, så jag borde hinna.

Så mina vänner, låt oss tillsammans skänka de drabbade och deras omgivning en tanke.

World Aids Day!!

Inga kommentarer: