måndag 30 mars 2009

Ledig måndag, träning o en massa vila!

Ja, tänk om man kunde lära sig att hålla lite mera koll på ens egna liv i alla fall.
Då hade jag vetat att jag var ledig idag o kanske kunna planera ngt mer vettigt än, säng o tv!
fast å andra sidan så är det riktigt skönt att inte ha några som helst måsten, dem skjuter jag fram istället ...... så ere baara ( läses med stockholmsdialekt) hehe.
När kraft återfunnits o min själ fått den ro som krävts, så var det dags för en runda i stan. Mötte upp syrran o vi konstaterade att jag var lång. det e så härligt att ha henne, för hon säger så kloka saker. Jag är lång!
Ja, en chilenare på 1,82 är inte alls kort, möjligtvis att det är en medellång Svensson, men jag är inte svensk. En stolt Chilenare, med lite för mycket brasse fasoner haha.
Mina vänner har för övrigt startat en klubb på FB, för alla som tycker att Nando ska bli svensk medborgare, gå med o bidra!!! hahaha
lite kul faktiskt, men om man verkligen går in på det hela.
Varför ska jag bli svensk medborgare??
jag får sätta mig ner o väga för och emot.
Jag kommer på att jag slipper stå i blatte kön när jag ska in i Sverige, jag slipper att stå i terrorist kön när jag passerar olika pass kontroller i övriga Europa.
Och vi ska inte ens prata om USA , jag tror att jag får ansöka om ett speciellt tillstånd där haha. Ett Nando tillstånd
nä men skämt å sido, det tar evigheter med mitt chilenska pass, och vi ska inte ens prata om allas reaktioner över passbilden.


Japp, bilden är inte jag, de måste ha tagit fel!
För det ser ut som en Mongolisk kille som varit ute i soliga fjällen. ja rödflamig om kinderna, kinesögon och jag ser helt rolig och konstig ut.
Och till tjejen på konsulatet sa jag: Men den bilden får du inte ta!!!!
Hon svara: te ves regio! betyder i stil med du ser skitbra ut!
ja ba... yeah right, orka bråka mer, jag skulle ju resa o grejer så tid för ett nytt pass fanns inte.
Därför blir jag ständigt påmind om att jag ska nog ta tag i det svenska passet nu!
jag sitter o väntar på att alla ska samla ihop mina 1500kr, som min ansökan kostar.
Och om jag blir nekad så får jag inte ett pass eller pengarna tillbaka, så ja, ett nytt dilema.
Tyvär kan man ju inte muta till sig ett pass här i la Svea
Jag provade med att beställa ett pass via nätet i samband med beställningen av mitt körkort. Man skulle få en bil på köpet, endast 5000 kr, o nu ligger sidan nere!! helt oseriöst!!
hur ska grabbar som jag kunna lösa dagens I-problem?

a, ja ... jag får i alla fall nöja mig med att jag är en lång Chilenare, tack syrran ;)


sen var det tränings dax, jag tränade i ca 5 min.
Lite för tankspridd och mina benmuskler (japp jag har faktiskt muskler) var för spända.
Jag kunde inte röra mig. ahhhhh!!
så med mkt pina och ont, tog jag mig upp för dessa trappor som kändes som den längsta trappan ever! och in i bastun... värma min kropp o relaxa. vad gick fel?
Jag dansar och rör på mig som vilken annan 20 åring, kan det vara söndagens lathet o måndagens prestationsångest som spelar mig ett spratt??
hjälp!! kan man bli sjukskriven för att ha sträckt musklerna??
Caramba säger jag!!!
Och av spegelbilden blev jag inte gladare, o kom på att ett ex sa: Men Nando, du passar i kläder, ja, detta kan jag konstatera nu, jag passar i kläder.
shit mitt nya motto, JAG PASSAR I KLÄDER!!!!
och jag kan ju passa på att informera att Indien kommer att ta över Europa! Mode mesigt då;)
så spring snabbt till indiska o spana in ngt snyggt!

oki, på väg hem så tog jag tag i Metro (tidningen ni vet) o vad hittade jag där?
Förutom nyheten om att Obama ökar engagemanget i klimatfrågan (ångesten kom och jag blädrade vidare!) Och vad hittade jag där? jo, att jag härmed ska sova mig till en perfekt form.
I övrigt fanns det inget nytt i artikeln, inte mer än att de kunde fastslå att 8 timmar är vad en vuxen lång chilenare behöver för att vara utvilad.
Har man inte sagt att en vuxen person behöver ca 4-6 timmar för att vara utvilad?
Varför känner jag mig stressad??
från och med nu ska jag sova mer, annars blir det aldrig en karneval 2009.
Så med detta i mina tankar så går jag nu o lägger mig nu, det är ju en ny dag imorgon.


Natti Natti

Inga kommentarer: