söndag 29 mars 2009

Thank God It's Sunday ... ...

Ja, så kan man verkligen tycka och efter en helg som denna så känns det inte mer än rätt.
Jag vill dock starkt påpeka att detta gör mig inte mer religiös än vad jag brukar vara. dvs, besöker kyrkan endast efter att ha fått snygga inbjudningar ;)

Mitt liv som Nando kan ibland kännas som ett lite för upptaget sådant, för mitt eget bästa.
O helgen som gått bevittnar om just detta. Jo, det har varit en helg fylld av en massa happenings, det kostar att ligga på Topp. hehehe.

Yes, any way ... var var jag.

Jo, fredag!

Ibland kan jag känna mig lite väl stressad av SJ, speciellt när mina planer kraschar!
denna fredagen var det så, caramba! En försening på 45min in till Götet, det var inte en glad Nando just då. Men men det var bara att bita i det sura äpplet o ändra på planerna.
Rodrigo och hans sambo har bott hos mig hela helgen, härligt när vänner avlöser varandra. Agron reste bort, jag träffade Carro för fika, Lilly tjatade i telefonen, Rodrigo kom på besök, träffade Cam efter midnatt, Mackan o Seppan lyser med sin frånvaro och Ricardo har jag ej sett röken av.
Tror faktiskt han är kär .... igen hahaha.


Back to Friday!!
Hem, fixa mig snabbt, bytte om ett par ggr, denna process är alltid lite jobbig.
Jag byter om så många ggr att jag tappar räkningen hehe. o det värsta av allt är att det brukar sluta med att jag tar på mig det första jag provar, denna kväll var det inte riktigt så, det blev andra provningen som fick bli kvällens presentation av Nando.
Ja, e det inte så att man ska klä sig till det som känns helt rätt, o mina kläder måste verkligen kännas som jag.
Har man dessutom en massa bilder på FB så är det att se till att ha koll på vad man har på sig, Jäkla FB!! vem vill ha samma outfit två ggr om?



Jo, äntligen klar o en flaska vin senare var vi på Gossip.

Japp, Markus firades med pompa och ståt, det beställdes, skålades o festades hej vilt, när det var dags att festa vidare så tog vi en underbar limousine färd, rakt in på nästa klubb, Queer. Det e detta jag menar med att festa med Stil, o Markus kan man alltid lita på ;)



Queer var i sitt esse, fullt av folk. Jag vet egentligen inte huruvida folk verkligen är så snygga som jag kan tycka eller om det e drinkarnas flöden som får mig att tro att alla e snygga.
Jag vet att jag omringas av snygga människor, dvs, jag väljer mina vänner hehe.
Men alla andra som var där då, tyckte de såg helt okej ut.
Vågar inte säga annat, ni vet, framtida ragg hahaha
Jag var överallt o ingenstans, samtidigt (det är ju inte konstigt att jag sen undrar var alla raggen tog vägen), jag tror att det är ett fenomen som bara jag klarar av ... eller en det ngn som känner sig manad att utmana mig?
Jag tappade bort Rodrigo men träffade Cam & co och kvällen blev bra, trots att jag missade två andra fester, så ni fattar att jag har inte det lätt!
Och har kvällen varit bra så avslutar jag den på Tintin, då i ett gott sällskap o Cam är alltid ett gott sällskap.

En sak är säker, efter fredag så kommer Lördag.
O denna dag var det absolut inte mindre festligt, nästan tvärt om.

Lite trött (för att inte säga bakis) tog jag mig till träningen, dansade mellan 13-16, hem, käka pizza, yes Nando kan han med!!
Vilade lite, ny outfit provning o iväg, 19:30 började Los Copihues Årsfest. en fest jag länge sett fram emot.


Familjär fest, men dansgalna snygga människor ... so my style!!
Grattis Sofia till
titeln som drottning , hon fick flest röster och får äran att flagga stolt med vår fana, nu återstår nästa dilemma, vem blir årets kung??




Och det var dags att röra på sig, Ay Caramba nästa!
Festen var full av den lite yngre generationen, men dock så mkt trevligare än sista gng jag var där.
Reggaeton kungen (dvs jag) shejkade loss ordentligt och tre drinkar senare var det dags för nästa ställe.



Gretas fick sig en visit, men efter ett samtal så blev visiten extremt kort.
Jag begav mig till kreolska festen. En fest där familj o vänner festade loss, en drink o så var det konsert (tjejerna blev tokiga) skriken gallra o jag ba: hjälp, en drink till!!!
Nej, till slut gav jag upp. kl 05:10 begav jag mig hemåt, nu var det färdig festat.

Jag såg framemot en skön söndag, o det e precis vad det har varit.
En skön söndag, fylld av uppdateringar med Lilly och efter flera avsnitt av Gilmore och spelandet av Il divo så insåg jag att hungern blev oumbärlig.
dax för käk!!
Pizza? Kebab?? eller ska jag ta o ringa mamsen??
nope, efter många om o men så blev
söndagens middag en stor omelett.
Nu ska jag ha lite quality time med Valentina .... ni vet hon, sjuttonåringen.




så till er alla:
Carpe diem !!

2 kommentarer:

Anneli sa...

Jag vill oxå festa med stil. Kan du inte starta en festskola där man lär sig att partaja med klass? Det var längesedan man vandrade och aldrig har jag åkt limo till ställe efter ställe för att förgylla med sin personlighet. Jag är gammal va?

Nando´s Mind sa...

Nej då, man är aldrig för gammal haha. man ska tro på sig själv.
o Limo tony ställer säkert alltid upp ;)
Jag tror han har ng webbsida... ska fråga honom hehe.

If u gona do it, do it with style ;)