torsdag 5 maj 2011

Omval ?!!?

Oj, jag hänger knappt med, nu e det tydligen omval i Västra Götaland .. .. dvs, Göteborg för min del.
Och ja, eftersom några har röstat in ett parti som icke går ihop med ngt jag tror på så tänker jag rösta rödare then ever !!
Och ja, undrar om folk nu vaknat till liv .. .. fattar folk hur viktigt det är att inte bli en soffpotatis ??
Jag hoppas verkligen folk tar sin chans nu o får bort det bartiet som stör så mångas frid.
Bli nu inte ytterligare en i statistiken !!! Ut och Rösta !!!



Don´t become a coachpotato

Så, medans ni drar ut o röstar så kan jag faktist uppdatera er lite här.
Att ha koll på sin kost och träna och äta ordentligt e inte det billigaste, det har jag redan konstaterat!
Har ni missat det totalt så fattar jag inte hur ni läser min blogg, det står klart o tydligt ... Nytt liv = dyrt liv !!
any way, Idag vill jag dock påpeka hur lång tid allt tar, Planera o verkställa är definitivt inte riktigt samma sak.
Man måste planera hela veckan, o allt ska passa in i ramen, med att äta, äta , äta ..o för att ej äta snabb mat så krävs det lite engagemang.
O allt ska varieras med träning ... så imorse var jag o träna, körde lite muskler .. . inte för att det skulle synas, men det känns skönt så här i efter hand. . .. sen så har jag nu hållt på o laga soppor för att käka när jag inte är hemma, dvs, när jag tränar, jobbar lr dansar.
Hemma har jag tid att laga mat o då kan jag förbereda en god kost.
Men på tåget, efter gymmet eller under ett samba pass så funkar det inte riktigt så .. . där får jag ta till alla knep för att ej käka, hamburgare, bröd, eller ngn annan snabbmat.
Soppa känns helt perfekt.
Så, idag blev det att laga soppa . .. Har jag sagt att : I lööööve soppor??!!??
Nä, men nu vet ni det.
Nyttiga soppor, nu bölev det Tomat o basilika soppa, samt svamp soppa.

Kokar soppa på min spis !!
 
Då har jag naturligvis tagit bort grädden, o allt annat som min kropp redan har för mkt av.
Tänk vad fåfängan får en att göra, jag kan ju lätt skylla på hälsan, men nej ... det är ren fåfänga.
Och alltinför karnevalen .. .. ... jäkla karneval hahaha.
Men men ska b¨´man mingla snyggt får man allt jobba på det.
Jag kolla på ett program här om dagen ... Om hur folk reser bort för att operera sig snyggare.
Allt för uppmärksamhetens skull, Uppmärksamheten fick mig att fundera .. .. .. o när jag kommit på tanken så återkomemr jag.
Tills dess får ni njuta av lite Nando mingel!!
 
Nando and Fia at Fiestra España party !!

Oj, nu ringer Larmet, dags att jobba !!

Inga kommentarer: