söndag 1 maj 2011

Ny Söndag !!!

Och ny månad .. .. så det är inte vilken söndag som helst.
1:e maj .. .. Demonstrationernas dag .. .. och jag är hemma.
ja, i Tankarna är jag med alla dem som på stadens gator vandrar och jag kan ej sluta undra, hur många av dem vet att arbetar rörelsens internationella dag kom till bland annat till påminnelse av  haymarket massakern 1886.
 1:maj 1886, Haymarket

 Yes, nu har ni allt lärt er ngt nytt ! bra att kolla in här då o då va hehe.
men men   .. . men i ärlighetens namn så måste jag säga .. . Jag e såååå Baaaakis !! så jag tänker på dessa i min säng ... ...  en stund till.

Helge blev allt annat än som tänkt.

Både resan till Köpenhamn samt Salsa kryssningen blev inte av, det kan jag tacka Brasilien 2011 för.
Ja, telefonen och datan och allt annat runt omkring har allt kostat lite väl mkt.
men men det finns ett ljus !!


Jag festade loss på Park Lane och min gamla arbetsplats, QUEER , yes fester att minnas, så även denna.
Det är alltid kul att mingla med gala människor, Tack Fia o Henke !!

Ja sen blev det Valborg och efter en intensiv samba Träning så blev det dags att relaxa och njuta av gott sällskap med Latino folket. CC Grilla med CD, och i en CDC anda mötes vi upp av Tunari och Inti .. . mkt folk, och mkt kallt.
 Jag utmanade Ödet, Fotbollströja ... men ni känner mig bättre än så va!! haha

Men efter ett par vinare så blev det varmt och vi rog plats i CC lokalen ... fest all nigth looong!!
och det mina vänner e vad jag känner idag !!

Söndag och 1:maj .. .. Och Planen tar sin början idag .. .. team janifernati tar fart ordentligt, och på 20 ngt dagar så ska vi allt se till att vara strand färdiga haha.


Potatis soppa !!

och nu e soppan klar så ... gott i gott gott !!

Inga kommentarer: