onsdag 4 maj 2011

Yesterday .. .. ..

Så var det ju inte en person som kunde missa det kaotiska vårvädret .. .. sommar vinter höst och vår .. . allt i ett.
Vad som förvånar mig är att folk förvånas, jag tycker det alltid är så, en period som vädrets makter får en spel.
Men men, det e la bara jag.

Fast å andra sidan så e det la så att jag ofta tycker olika, lr gör som alla andra inte gör .. .. Yepp det e jag det.
Jag bloggar .. .. for fame and glory ... well, man vet aldrig, men främst för att det e kul.
o kul ska man ha .. .. det har mina chefer sagt, även om de poängterar att man inte får ha för kul.

Och snart blir det mkt kul igen, jag har en hel del att se framemot.

 Karnevalen 2011 närmar sig med stora steg.
 Min stora stolthet aka 19-åringentar studneten.

 Nico fyller två år !!

och jag känner bara glädje  .. ... sommaren 2011 verkar blir en super sommar !!

Allt handlar om planering och organisering !!
o med detta i tankarna så vill jag ägna en rad åt en kvinna som växer i sin nya roll.
Nämligen min älskade syster, jag är så stolt o glad över att hon tagit sin roll med full styrka.
Att leda en grupp som Los Copihues är inte lätt, det vet jag.
Men du har alla förutsättningar .. .. planering och organisation är även här nyckel ordet.

 Besos på dig syster !!

Ja, att jag kom på det, med planering o organisering,  nu beror på att vi kommer att ha en uppföljning där en handlingsplan kommer att klar göras för att jag ska bli en bättre medarbetare.
Inte ha så många bollar i luften .. .. och passa tider.
Det ska bli spännande att se ad de har i bakfickan .. .. .. any way, igår var det bara roligt på jobbet.
Jag fick höra ord som:
Syfte, tekniker, för mig själv, medveten närvaro, kommunikation, objektivitet, betrakta mig själv, manifest,  ergonomi,kropps scanning, andning och dejavu .. .. ja allt är en dejavu på en Yoga pass jag gick med mitt ex för ett par år sen .. .. eldandning och kroppskontroll ... shit,!!
Men nu var det i ett annat syfte .. .. Programmet kallas för mindfulness, och SJ har blivit riktigt frisknärvaro medvetna så de kör hårt på Previas linje.

O ja, alla personal satsning är la bra, så det e bara att haka på.
en mkt intressant dag, där föredragshållaren låter så logisk och det får oss att känna oss andra så okunniga.
Det handlar la om olika intressen .. .. jag gillar dans, och träning och mat ...och fester och snyggt ska det va .
I mitt fall så handlar det om att ha pengar .. .. inte tanken haha.
any way .. .. jag har inte planerat att ta tag i mindfulness så hårt min visst var det intressant.

Och det gjorde min samba träning till ngt riktigt positivt.
Jag gillar att komma till träningen fylld med positiv energi .. . .I´t makes me feel so gooood !!!


mina vänner mer Mindfulness åt folket hahaha.

                                                                 Stanna upp
                                                                 Observera
                                                                 Acceptera
                                                                 Svara /släppa det.


Ett steg in i det hälsosamma livet, är värt en tanke .. ..

men nu, Karnevals yra !!!! c ya


Inga kommentarer: