söndag 3 februari 2013

The fooled One!

Dagen efter Mangueira känns alltid lite segare lite tröttare. Men det är en härlig känsla av att äntligen varit hemma. Jag vet ej om det är gästfriheten lr den svettiga stämningen som får adrenalinet koka, men en sak är säkert, Mangueira kokar!! Och 21-åringens födelsedag blev en lyckad sådan! Dansa med Passistas som gjord gör drottning titeln!! Vackert att se på! Yes, Mangueira kokar!
Efter tredje dagen i Rio så vet jag dock ej om Mangueira verkligen är med i kampen om titeln 2013. . . Men yes Mangueira koka!! Det jag däremot vet är att man fortfarande lurar turister in i de sista, vår resa dit kostade om nästan 50R och det för att jag lät föraren välja den kortaste vägen själv. . . Hem resan kostade oss 30R så ja, lite lurad känner jag mig allt. . . Men men, föraren berättade gladeligen hur Rio rustades upp för 2014 och 2016. Alla som jobbar inom service är måna om att lära sig engelska, för att kunna kommunicera med turisterna. Jag tycker han borde ta en kurs i hur man får fasta kunder!!! Bieatch!
Aja, som att det inte händer i andra delar av världen.
Mangueira laddar för karnevalen 2013, Rio för fotbolls VM2014 och jag laddar för Ipanema 2016. Jag har nämligen avklarat en härlig måltid med mos och ris, semester hörde jag!!
Det närmaste jag kommer Ipanema är gatukarnevalena där. Och dit tar vi oss nu.

C ya!!
XOXO- The fooled One!

Inga kommentarer: