lördag 2 februari 2013

2 Februari !

20 åringen blir nu 21 åringen, och så byttes Chiles familjära semester mot heta Rio stranden. Och lagom till 21 åringens födelsedag så blir Copabana det perfekta valet. Att jag är nytatuerad och lite lätt trött, spelar ingen roll när man ligger här och hör vågornas slag mot stranden varvas med säljarnas oglamorösa röster. Cola agua helada! Picoleeee! Sandwiiiiishi!
Ja och här ligger jag nu i skuggan och minns Chile resan. En härlig resa där jag ibland förvånades över Chiles utveckling. Lokal trafiken har utvecklats där magnetkort är nya bet medel. Men fortfarande finns det kollektivtaxi, tjej drinkar och häst och vagn. Men men en sak jag insåg var att det Chilenska Flaggan var mkt synlig, mkt mer än den svenska hemma i Sverige. Jag tror Usa och Brasilien inspirerat Chile, tänk om Sverige också kunde inspireras och vara stolt över sina färger.
På tal om stolt över sina färger, här i Rio märks det tydligt att de laddar för VM och OS. Stan vill imponera och de gör stora framgångar!!
Förändringar som tagit Rio 10-15 år innan har nästan skett över natten. Och det är roligt att se!
Ikväll blir det Mangueira, en skola som likt Rio är med i förändringar. För ngt år sen spelade den första kvinnan i Batterian, ngt som aldrig skett i en så traditionell sambaskola som Mangueira. Mina vänner karneval 2013 är här. . . Let's party!!!

Inga kommentarer: