måndag 18 februari 2013

The Ruler!

Då är man tillbaka till vardagen, jag lämnade brasselandet bakom mig och det för mig lite ledsamt. Jag är som gjord för strand sol, bad och samba!! nä, jag lämna Rio bakom mig Utan att ha hunnit käka stresspastan, ironiskt nog blev det för stressigt.
Resan har tog många timmar, många timmar till att fundera, grubbla över saker och ting. Och det är precis det jag är bäst på, kommer inte alltid på de bästa lösningarna till eventuella tankar jag hakat fast mig åå, men ack så lättande.
I takt med att servicen i Rio's flygplats blev sämre och sämre så blev jag mer o mer bestämd. Och det verkade som att alla missat de avgörande dagarna i charmkursen de gått på.
Och ja det är la med den inställningen jag kom hem, hem till kalla göteborg. Slaskiga Johanneberg och min sköna säng.
Somna gick ju inte, så det var många planer som yrade i mitt huvud.
Och jag kan ju bara konstatera att det blir en mkt spännande vår, och till karnevalen är det många som kommer att häpna. . . Men det vore dumt att blogga mer om det för då kanske andra får samma Idee.
Men en sak är säker. . . Det ska bli kul i vår.
Och det är med den inställning jag gick till jobbet.
Tråkigt väder gjorde jobbet mindre roligt. Men vad ska man göra. . . Jag önskar less is more gällde jobbet med, men ack nej. Jobba jobba jobba!
Nu sitter jag på tåget och minns gårdagen men siktar stenhårt på framtiden.
It's tajm to ones more, Rule!

XOXO- the Ruler!

Inga kommentarer: