söndag 17 februari 2013

The Traveller!

Ja, det är jag det.
Och denna resan börjar lida mot sitt slut. Först ett par timmar på stranden, sen stress shoppa och sist men inte minst lite stresspasta.
Denna underbara restaurang vars koncept är att man får peka på allt man vill ha i maten och de fixar pastan på plats. Spolito !! Så gott.
Ja, nu lämnar jag Rio bakom mig, med många bra minnen. Det har varit en resa likt dem flesta av mina resor. Allt har varit bra, och även om det ibland verkat gå åt fel håll så har jag och min inställning till livet gjort det bli rätt.
Man tjänar inget på att ha fel attityd. Speciellt inte om man inte har rent mjöl i påsen! Under denna resan så har jag, solat badat, shoppat, druckit pisco, cachasa och vodka. Jag har träffat släkt och vänner men jag har även blockat lite på FB. Ja, har jag klarat mig utan vissa människor och dess kommentarer innan så lär jag klara mig galant nu med, om inte bättre. Jag har bestämt att folk utan social kometens ska stanna långt från mig.
Härligt att rensa lite, ja. . . sen har jag faktiskt skaffat ny bekantskap, nya vänner så listan kommer ej att märkas.
Jag har åkt buss, flyg, taxi och kollektiv taxi och häst o vagn. Resan har berikat min kunskap och kännedom. Jag har även skaffat mig en liten tatuering. Ja, vad mer. . . jag har trotts allt njutit av min resa. En välförtjänt resa. En resa jag ej trodde skulle bli av men som jag tillslut lyckades med. Så nu kan resan 2013 bockas av.
Och med detta så packar jag in mina badbrallor min kanga och jag smörjer in min brassebränna. Det är dags att ta sig tillbaka till verkligheten. Drömmen verkar vara över för denna gng. . . Men tro mig, det kommer ej att dröja länge innan the traveller is on the move again!

XOXO-The traveller!

Inga kommentarer: