tisdag 12 februari 2013

The tru story!

Det är många grejer jag är glad åt i mitt liv. Och att välja Måndagen parader instället för söndagen var ett mkt bra val. Skolorna ägde Karnevalen! Till o med Sao Clemente visade vart skåpet skulle stå.
Mangueira ligger klart på topp, men den förseningen på 6min kommer att kosta oss titeln. Beija flor sägs ha varit bra, men i ärlighetens namn, jag fick inte den känslan. Kanske var det för att jag var lite bakis efter Mangueira's festande men jag tyckte inte skolan hade "Cara de Campion" . Men som sagt lördagen var full av överraskningar! Den bästa Comicion de fretne stod Imperatriz för, så snygg gjort! Vila hade även en bra Comicion de frente men för mkt teaterföreställning över det hela, för min smak. Alla skolorna hade problem med vagnar, fel på motorerna, rök men ingen eld, folk som svimma på vagnar och på marken. Jag har aldrig varit med om så många happenings av dessa slag på en o samma karnevalsdag. . . Men men skolan som kom in och ägde hela showen från början till slut var Vila Isabel. Så mkt kraft och styrka! Den var kompakt inga fel på vagnar lr harmonian. Skolan kom för att ta hem titeln. Och det ända som skulle hindra dem är domarna. För de fick Campion skrik längst med Samba Arenan. Och karnevalen slutar när den är som bäst, jag hoppas verkligen att de tar hem det för Vila gjorde en exemplarisk parad!
Mangueira får allt lära sig att anpassa sina vagnar, de har ofta det problemet, att de ej kommer under tornet. 6 min är mkt tid och att börja med - poäng är aldrig bra.
Å andra sidan, allt på lördagen var bättre och överraskande . . . Vad som helst kan hända. . .
Nu är klockan typ 18:30 jag har försökt vakna i ett par timmar men kroppen har varit för trött. Och eftersom tjejerna är alltid så mkt tröttare än mig så har tiden gått. Men nu är alla uppe, alla överlevde karnevalen och på nyheterna visar de barnens parad. Men där blir det stop. Ingen av oss orkar ta oss in till stan för att se på barnen. Förr öppnade barnen karnevalen men de har gjort om allt. Men men nu är det mat som gäller.
Mangueira fick Estandarte de oro för bästa skola, Vila Isabel för bästa samba så kampen om den stora titeln är igång!! And this is the tru story!

XOXO- The story teller!

Inga kommentarer: