onsdag 13 april 2011

Dagen före ...

Ja, det är idag det.
Imorgon blir det dagen då jag tar ytterligare ett kliv in i vuxenlivet.
haha, som att jag ej varit vuxen de senaste 20 åren ... any way.
Imorgon kommer imogron o det ör det bästa med morgon dagen, så why worry today ??


Jag har nu slutat tycka synd om mig själv, och efter en feberfri natt så känns det riktigt skönt.
Det händer en hel del runt omkring just nu, Sayan närmar sig med stormsteg, för att inte prata om Kamevalen.
Ja, det är mkt, o så har man ett jobb att sköta .. .. så att bli sjuk igen nu .. dethar jag verkligen inte tid eller råd med.
Så alla med halsfluss, magsjuka eller sjukligar över huvudet taget ...HÅLL ER BORTA FRÅN MIG !!!


Hur går det inför Sayan ...lr vad e sayan undrar ni ?
Jo, Caporal(även kallad Saya) är en Boliviansk folkdans,Sayan har nu blivit namnet för den årliga svenska mästerskapen i Caporal.
Caporal är enligt mig, den stiligaste dansen Bolivia har.
Jag har alltid gillat denna dans, jag minns när jag var liten o ville dansa, då fick jag inte, den jag fråga Ssa att Chilenare inte fick dansa i den gruppen(minns ej vilken trupp det var).

12 år senare så var jag en av tränarna i en av de största, Bolivia Kommitén.
En grupp som med öppna armar tog emot oss, och det var riktigt kul att få delta. Åka ut o dansa Caporal!
Men eftersom Los Copihues alltid varit min stora passion så har all annan dans varit vid sidan om, jag hann ej med längre.

Efter ytterligare 18 år så tog jag o 19-åringen stegen och deltog med CD- Libertad, även de tog in oss med öppna armar.


Det är kul att komma från en annan dans trupp och känna sig så välkommen och dessutom vara chilenare.

Men men, även om man gillar de flesta i CD, jag har kul med de flesta dansare så blev deltagandet i CD mer jobbigt än kul.
Och då ska man göra som jag alltid sagt till alla som deltar i Los Copihues, är det inte kul, SLUTA .. .. det blir bara jobbigt för dig o alla andra.
Efter att ha tävlat med 19-åringen i kategorin Pareja för CD i Sayan (följ länken så ser ni vårt arbete).
Any way vi bestämde oss för att lägga ner projektet ... även om vi kom till finalen o en fjärde plats .. men trivs man inte så finns det bara en grej att göra ... Så med största respekt för Styrelsen, Ordföranden och deras stora positiva arbete för föreningen CD-Libertad så sa vi upp vår medlemskap och tackade för oss.

Men viljan att dansa Caporal fanns kvar ... det finns ju fler trupper som dansar Caopral.
Vi tog oss vidare till den grupp vi tillhör nu.
CC-Libertad, även här var man god hjärtad mot mig och 19-åringen.
Och det roligaste av allt är att 19-åringen verkligen känner gemenskapen o det glädjer mig. Vi är ju två om detta.
Vi dansar ju för att det dans är roligt, glädjande och uppfriskande .. .. inte för ngt annat.

Men ack vad jobbigt det är, träningarna är lika intensiva och krävande som förra året .. .. och lite till, för nu kom vi med en annan stil, och att få bort olika stilar e inte lätt hahaha.
men men, skam den som ger sig.


Efter min semester så var Maculino (killarna) klara o jag fick ej plats, o eftersom CC- Bestämt för att ej göra ngn Mixto så fanns bara Pareja kvar .. .. så det blir Pareja för mig i år igen.
Lite synd för jag hade verkligen gillat Masculino o laggt ner hela min själ på det, men men det ville sig inte iår.
Så nu får parejan min uppmärksamhet .. meeen gud vad trööögt det går, tiden räcker inte till ... Samba tar fortfarande stor plats i mitt liv.
Och min Partner, Ferreira är en tjej som ligger i toppen när det gäller sayan, så jag har mkt att komma upp i.
Men nej nej, jag känner ingen press hahaha.

Ja, nu vet ni lite om Saya, Caporal och hur stressigt jag har det nu haha.
Imorgon är det en ny dag, jobba jobba o träna träna .. .. hinner man med o fira tro ??
 

Inga kommentarer: