fredag 8 april 2011

ÄNTLIGEN !!

Har jag fått mitt liv tillbaka .. .. eller ja, halva i alla fall.
Jag är fortfarande utan Iphone, det här med försäkringar är allt lite lurigt.
Men jag ska nog lyckas hehe.

Ja vad har hänt här ute i världen då ... sedan den 17 mars ??
Det tar en tid att återhämta sig från en semester resa som den jag hade, så för att inte bli allt för sjuk så har jag redan begärt semester o planerar nästa resa.
SEMESTER IGEN ?!?!

så ett litet tips ... ... planera ngt bra o ha framför dig, så blir alla små problem som väder, så mkt mindre hehe.
Så, planera planera planera !!! ... hinner man inte planera så ska man ständigt görangt roligt, 
så som VIP bjudningar, jag har varit på skivutsläpp i stockholm, med VIP bjudning, a det e sådant jag gillar.
lite fria drinkar och skön musik, med underbart sällskap.


sen så blev det april, och jag fatta nog inte ett enda April skämt.
Sen var det dags för min mors 60-års fest.

 Tripp Trapp Trull ....

En fest som länge var väntad o nu var den här ... jössös vad tiden går fort.
Och snacka om VIP fest, mat, musik, härliga gäster , öppen bar,  .. .. ja, det var upplagt för att fira.
Så det var bara att sätta igång.

 Tema vitt på mamis 60 års fest.

Av de 100 gäster som deltog så kom 96 i vitt, det är allt konstigt att folk inte kan läsa på inbjudningar.
Står det att klädsen ska vara vitt, så gör man tar man på sig vitt ...lr ?
I vett o etikett boken står det klart och tydligt, följ anvisningarna på kortet, är du osäker hört med den som bjudit in dig på fest, och ja, tvekar du så låt bli att dyka upp.
Svårare än så är det inte !!
Aja, huvudsaken är att mamma är nöjd o det var hon sörrö .... En happy mami är en happy Nando ;)


Jag skrev en liten vers på FB som jag vill göra oförglömlig, så jag tar med den här.

Usted mujer toda poderosa, llena de vida, alegria y amor, luchando desde su trono de majestad por la felicidad. 
Usted, mujer toda cariñosa, llena de sabiduría, comprencion y pasiensa, aceptando desde su trono toda mi admiracion !! Felicidades en su dia Carmen Stefanini , mamita Linda !!
den 2 april kl. 10:26 

o på esvenska :
Du kraftfull kvinna, full av liv, glädje och kärlek, kämpar från sin tron av härlighet för lycka.  
Du, älskande kvinna, full av visdom och tålamod, förståelse, accepterar från sin tron all min beundran! Grattis din dag Carmen Stefanini, mamita Linda!
den 2 April kl. 10:26 ·

Ni ser ju klart o tydligt hur stor skillnad det blir på the feeeling i språken va, hahaha.

Efter mammas fest så har jag tagit det lugnt ... för snart mina vänner så står jag på tur hehehe.
PAAAAARTYYYYYY !!
NÄ, Jag får nu ta min brasilianska solbränna "med en touch of sunbed" till jobbet.
Avb en konstig annledning så känns det som en lååång dag.
o det har inget att göra med att Centralen i stockholm har haft problem enda sen igår, nej nej
jag bär på tyngre bördor än så .. ... Vad ska jag ha på mig ikväll !!!!!!

c ya ;)

p.s välkomna tebaks hehe

Inga kommentarer: