lördag 23 april 2011

Lördags saya .. ...

är det samma som final och stor fest !!
och ja, här fixar sig alla för fullt! allt för att sedan ångra sig för alltid om den ev kvällens flört.
men men, e det fest så e det !!!
 

Är det ngt Latinos är bra på så är det att fixa sig inför en fest !!

Fixingtime !!

Och CC tjejerna, ja de ligger ligger i topp.

men ska vi ta o spola tillbaka bandet lite nu ... si så där till kl 14.
Tiden då min capo dräkt satt som den skulle, där los cascabelles blänkte som bäst och där mina ben var som starkast, ja det var just i det ögonblicket då Sayafinalen började .. .. eller ja, 15 min senare men ändå hehe.
Jag o Ferreira var ej nervösa, vi var trygga med vår show, för vi får ej glömma bort att det är en show vi visar upp .. .. som att jags kulle vara kär i henne liksom hahaha.

Allt efter att tiden närmade sig vår scentid så blev nerverna mer o mer drabbade av damp.
men så äntligen, efter mkt strech och en del hopp så stod vi på scen.
Musiken spelade och jag förvandlades till en Caporal utan dess like.
Stegen satt som de skulle och med mkt mer fuersa then ever !!

CC´s Pareja 2011
hoppa och skutta som en liten bolivian .. ja, sayan var i sitt esse.
men så ... ngn stans såg jag en hatt flyga ... shit min hatt !! jag hade den i handen o nu var den ej kvar.
- poäng var det enda jag kunde tänka på resten av showen.
och Ja, jag gjorde lite fel, inget som syntes dock för min partner var så duktig att hon hängde med på min fel.
och showen blev det bästa vi gjort, så mycket kärlek o glädje ... de andra parejas låg i lä .. ..
men a känslan o sanningen är en annan .. . lr min verklighet och domarnas var absolut inte i samma nivå.
För vid prisutdelningen så upplevde jag en DEJAVU !!
Ja, åter ett år utan pokal .. . jag fattar inte !! men det var la hatten som levde sitt liv o ville inte som jag.
Aja, jag var ej ledsen .. .. .. jag har min trygghet i min dans o karisma, o jag tänker inte förstöra min plan.
Ikväll ska jag fira min Pareja vinst !! hahaha

hur gick det för 19-åringen då ?
Jo deras Machas gick vidare o när de stod på scen så var det super .. .. men man vågar ju inte hoppas längre, jäkla domare !!
CC´s vinnar glädje !!
Any way ...vid pris utdelningen så gick tredje priset o andra priset ..o med spänning så vågade vi fortfarande inte hoppas .. .. men jäklar ... de sa CC -Libertad ...vilken lättnad !! nu kunde vi verkligen fira !!
19-åringens första macha och de lyckades ta sig till final o ta för sig en första plats !! det e bara att gratulera tjejerna .. .. .. jag vet att de har kämpat !! jäklar vilken glädje på scen !!
Jga är så stolt över mitt barn, får hon chansen så ger hon 100% . .. .. mitt barn !!
är det ok att blogga om hur stolt man är över sin 19-åring !!??!! haha

ok, i alla fall .. . pokal blev det och fira ska vi ... nu börjar alla bli klara och det är dags att ta en skål !!
CC - tack för allt, det har varit kul att vara en del av CC, även om jag hade min tvivel, men jag ville ju dansa.
Ni har verkligen bevisat motsatsen för mig.
Ni rockar fett !!!
nu mina vänner e det feeeeeest !!
a quemar grazza se ha dicho carajo !!

Inga kommentarer: