måndag 25 april 2011

Och så blev det Måndag ....

Ja, en helg fylld av dans, bjällror, testeron och lammkött är över, jag kan nu säga att Sayan 2011 endast är ett minne.


Ett mkt härligt sådant!!
CC-truppen är en mycket enad trupp, stark och fylld av humor.. .. .. mkt humor haha
För att inte prata om att CC-dansare är måna vid att ALLA ska känna sig hemma, och de har de lyckats bra med.
Machas visade vart skåpet skulle stå !! Och fick en välförtjänt 1:a plats.

Det gjorde min 19-ring till en nykrönt Macha-Drottning !! MACHA!! FUERZA!!MACHA !!(ska skrikas i ett utan paus !!!) hahaha

 Min Bäbis !!

Ja, o hur gick det för mig??, min Pareja blev en dejavu från 2010, men jag låter mig inte skrämmas, alla domare dömer enligt egna principer. Få regler följs och de som följs är mkt hårda regler, som att folk kan hjälpa att de tappar hattar (jag).
Alla vet vad hel dräkt betyder .. .. men men.
Att låta domare döma utan att kunskapen om den svenska Caporales traditionen är ett hån mot utvecklingen!!
Domarna gick mkt på Old School caporal, det märktes på de flesta vinnarna. Men varför fastna i det som varit och inte följa med i utvecklingen ??
Den "svenska" capon har utvecklats till det bättre, effekter och inspiration från annan dans gör Capon lite mer händelserik och spännande caporal.
Charmen och karisman lever kvar ... för att inte para om Fuersan i varje capos själ.
Ja, länge leve Caporales och CC- Mascu !! o hoppas att domarnas riktlinjer ses över för det fanns trupper i Finalen som inte ens borde ha kvalat !!

Any way, idag öär det en ny dag, en ny vecka och nya utmaningar väntar.
Los Copihues jobbar stenhårt för årets parader .. . premiären kommer éj att ske traditionsenligt ... bara det är spännande nog.
Så vad ska jag göra en ledig dag som denna ??
Jo jobba på Årets dräkter .. .. så nu måste jag dra till Lokalen.
För er som missa tävligen så finns klippet nu på FB . .. check and enjoy !!


C ya !!

Inga kommentarer: