fredag 10 februari 2012

03 vs 05 !!

jo, året 03 var klart mkt bättre, men det var ju jag visste att 05 skulle bli så bra som det blev. . .
öhhh Not
Naturligtvis är det festandet jag pratar om.

Hur politiker tar beslut över andra människors huvuden utan att ens fråga först.
Och nu gäller det 03 vs 05 som tider för stängning av klubbarna i stan.

Visst händer det ofta att politiker tycker de gör rätt.
Sen har vi Latino politiker(tror till o med att han e från Uruguay) där han är uppfostrad med en annan relation till fest och alkohol.som vill klubba igenom ett beslut som tvingar folk att ta sig hem kl03:00.
Frågan är, vad gör han här . . . har han inte drabbats av att andra bestämt över honom och han tvingats fly landet?
Nu kanske det inte handlar om samma sorts beslut, men det borde ha gett honom tanken om att man kan inte bestämmer över folk hur som helst!!

HOPPAS HAN SKÄMS !!!

Jag undrar om han funderat på hur det kommer sig att svartklubbarna försvann, inte alla, men många.
Undrar om det är det han vill, att svartklubbarna ska florera. för att om folk vill festa till 05,07 lr till o med 10 på morgonen så behöver vi inte lagar o bestämmelser som hindrar detta.
det är en klar fakta, bara kolla på historieböckerna.

Jag som har rätt ålder inne, dvs ung och fräsch på 90-talet, levde på svartklubbarna, smuggelsprit droger och dans till solen var uppe.
VF? Jo, ställena stängde tidigt och ingen ville hem . . .  svårare än så var det inte.


Nu har vi en helt ny generation, som inte är vana vid en sådan kultur . . . hur tro han att defekten blir på den nya generationen.
Som att släppa barn loss barn på ett godis land.


Han, Latino politikern, kan ju knappast ha barn kring 20 års ålder, för då hade han tänkt på allt det som politikerna inte kan kontrollera!
För visst kan det bli lite stökigt kring klubbarna som stänger 5, men det har varit en kväll av mer kontrollerade former, det är extremt få efterfester nu för tiden.
Och barerna har koll på de flesta av gästerna . . . .
Det delas ut mer vatten efter kl 03:00 och ja, vid 5 så inser man att oj, det e nog dags att gå hem.

Men om de stänger 03:00 när festen oftast e som bäst ... då vill man bara gå vidare, och om dessa nya klubbar(för de kommer) stänger kl 10 på morgonen så blir det en okontrollerad situation.


Jag vill verkligen inte att min 20åring ska  behöva konfrontera ett sådant beslut.
Att behöva lockas till mörka lokaler, med smuggelsprit och en mer tolerant drog syn.
ja, och allt som komme till på klubbar dör man inte har kontroll What so ever!!



Så, jag vill göra min röst hörd, jag vill att min 20-åring ska ha möjligheten att gå hem kl05:00
Och jag vill inte ha politiker jag röstat på ska bestämma över mitt huvud!


Jag hoppas att många av de mina vill samma sak.
Gå då in på http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=6288 och skriv under !!
för det vidare , öppna åtminstone en debatt  !!!

Inga kommentarer: