onsdag 8 februari 2012

Ledig onsdag . .

Brukar betyda, sov morgon, no stress och en härlig kopp kaffe.
Men näj då.
Här väcks man tidigt, kaffet har för lite mjölk och jag har tiiisssen grejer att göra.

Men är det en sak jag lärt mig av livet så är det att ta det som det kommer.
Så jag ändrar allt lite efter mig.
Loggar in på FB, kollar in QX och lägger en sockerbit i kaffet.
Det får balansera upp mjölken jag annars brukar ha.
Qx galan som var i Måndags gick inte riktigt som jag planera.
Och istället för att glädjas för Gretas, Henkan och Fia så tar jag slag i sak och glädjer mig åt Bee och Anton Hysén.
Göteborg fick hem de viktigaste priserna i alla fall.


Och det e värt att skåla för, och jag just det, Grattis Bee och Grattis Anton!!
Jag fick frågan om varför jag ej gillar Bee, grejen e ju den att minutgång ter sig ofta vid Bee stängning och Gretas är öppet.
Sen har jag en annan relation till Gretas än till Bee och då faller det sig ganska naturligt att min röst går till Gretas.
Svårare än så är det inte.
För mig är det som allt annat här i världen, Jag kan ej vara på två ställen samtidigt.

I övrigt så kan jag nu konstatera att skriva ett blogg inlägg verkligen lugnar ner min stress.
Jag kan sitta (som nu), i handduk, kaffet i högsta hugg, samba spelar för fullt i vardagsrummet och jag bara njuter.
Nu blir det att hoppa in i duschen.
Lite knäppt med tanke på att jag ska till sats snart och kommer att få duscha där ändå.
men men, sådan är jag .

och skål på er.

Inga kommentarer: