måndag 16 juli 2012

First class

That's the story of my life.
Och det kan jag tacka mamma för!

Yes, är man uppvuxen i Hjällbo, med klädkällaren som första handsval så faller det sig ganska naturligt att senare i livet, leta sig till högre makter.
Och first class e la en guda gåva!

Klädlällaren i all ära, det absolut bästa . . . Då!!

Jag minns än idag, hur jag kunde gå i gångarna som var fyllda med ständigt rea kläder. Hyllor från golv till tak(kändes det som) ja där gick jag och undra för mig själv.
Why?? God why me!!
Visst blev jag lite gladare när jag kom in i tyg avdelnigen och jag fick ta lite på siden tygerna.
Åhhh vilken kännsla. . . Detta ska jag sova i när jag blir stor.
(Härligt att man redan som liten hade planer på hur min värld skulle se ut)
Men men över till butiken där man kunde köpa fyra par jeans till priset av ett, om ens det.
Redan där sattes ribban för vad som komma skulle!
Åren gick och klädkällaren var fortfarande etta i vår köprunda.
Jag tackar mig själv, för min första lön som tonåring då jag kunde handla vad jag ville . . . I klädkällaren !!

Ja för tro inte att jag fick välja själv vad jag ville när jag var liten.
Det här med fria uppfostran lr lillen vet bäst fanns inte ens på kartan!
Inga rosa byxor där inte inte heller lila tröjor med rosa elefanter på. Det närmsta jag kom elefanter det var typ Bamse. . . . Jag sörger än!

Vi var två Brorsan och jag,  lika som bär var vi också. Men tro inte för ett ögonblick att vi skulle sluta förvirra världen . . . Ytterligare lite till.
För visst är det ngt konstigt med att klä syskon som tvillingar.
Det var jag och brorsan det, jag kan glatt se tillbaka, om att vi inte var de enda. Flera syskonpar drabbades av samma Rea. Två för en rean!!!
Alltid var en till mig och en till oscar. Två av ALLT!!
jag slår vad om att det inte var planen från början, utan att det föll sig ganska naturligt då mamma tydlgen bara kunde läsa, TVÅ FÖR EN!

Lider jag av det än idag ?? frågar mi er. . . Nej, min terapeft har sagt vid flera tillfällen om att man växer ifrån det.

Jag väntar än !!

A ja,  Yes och på så vis så byggdes planen med first class och att vara unik upp.
Idag är det inte många på första klassen som är unika.
Årstkort, kostym laptop och Iphöne biljett. Lätt att hantera. Och alla är de lika.
Men på somrarna då fallerar hela konseptet first class.

Här sitter familjer som tydligen ska på utflykt, frukt skålen är tömd, deras termosar är fyllda med te vatten och kaffe. Knäckebröd smöras förfullt. Juicen är till för de vuxna och ta med av alla tidningar.
Man vet ju aldrig om man blir strandsatt ngn stans.
Kunde det ha varit vi??
Lätt brorsan !!

Vad vore liver utan första klass?!?

XOXO - First class biiieatch!

P.s  än idag äger jag inga rosa byxor :-(

Inga kommentarer: