fredag 13 juli 2012

Upplevelser!

Av alla de slag är berikar det verkliga livet.
Men inget är så skrämmande som en nära döden upplevelse!!

Det fick jag vara med om idag, och inte har det ngn att göra med att jag är tanksprid, stressar till jobbet, planerar kvällen lr får plötsligt en tanke. Ingen parfume!! (fin stavning va! Haha) . . . Hur ska detta sluta. Nu var den tanken inte själva upplevelsen, utan samtidigt som tanken kom så gick jag över gatan i värsta samba takt för att det var just det som spelades i örat. Och från ingenstans kommer bilen(en ful sådan) och vill köra över mig. Lite viste jag om att döden lurar i alla hörn.
Nu vet jag bättre. Och den gråtande flickan som körde fick sig en liten upplevelse hon med,  det är inte var dag hon nästan kör på en latino i SJ uniform!!

Ja, så här på efterhand kan jag bara undra.
Varför säger ingen att de hörlurar är livsfarliga. 600spänn för att bli påkörd av en gråtande flicka i ful bil är ingen jag väntat.

Vad har vi då lärt oss av det hela??

Jo, glöm ej att ta på parfume innan man går hemifrån !!

XOXO - den erfarna !

Inga kommentarer: