torsdag 24 januari 2013

I väntan på solen. . .

Så fixar jag till min tatuering, viña och Valparaíso semestern suger kraftigt! Vet ej riktigt vad det beror på med jag tror starkt på att solens frånvaro är en stor faktor. Nä, Tråkigare ställen får man leta efter.
Åter igen utgår jag från mig själv, jag vet att andra varit här och haft kul. Det får stå för dem haha.
Ngt jag lärt mig här i Chile är avstånd och tidsuppfattning. Inget stämmer med verkligheten. En la esquina kan betyda allt från runt hörnet lr runt nästa kvarter le runt what ever tissen långt. Viftar folk lite extra på handen så kan du med säkerhet räkna med en taxi färd! Så långt bort ligger det. Och tiden, kl 12 är inte tolv, så jag kom fram till tatueraren kl12:30 och då var jag ändå tidigt. Kl 12:50 var det han mena. Nu fixar han allt och jag kan inte räkna ngn tid. Två timmar har redan blitt 3,5tim och nu är det minst den tiden kvar. Det kommer att gör ont, inte ens tanken på samba underlättar men jag tog med musik för att se om jag lyckas försvinna lite mer än igår. Att ligga och lyssna på tatuerar maskinen är inte gulligt. Det gör lixom mer ont. Man spänner dig och musklerna får ej vila. Jag borde ha tagit med min kudde, men så kom jag på att inget här e mitt. Allt mitt är i Santiago lr göteborg. Och ja, jag längtar till Santiago. Även om allt varit bra så dödar avstånden mkt. I Santiago känns allt nära och bra, det tyder la bara på att bag är en storstadsgrabb och ingen Bonne! Tack för det Telia!
Nä nu är allt klart och jag tar mig in för en del 2.

XOXO- Den Tatuerade.

Inga kommentarer: