måndag 11 maj 2009

Att drömma kostar inget ...

...det är egentligen namnet på en härlig samba "Sonhar não custa nada" ... ... ..

Och jag drömmer om att allt är klart till karnevalen ... ... ... NU!!!



Klippet på GP gör mig mer stressad och med tanke på att Los Copihues är i särklass, den grupp som har högst förväntningar.
Så det känns lite tungt att vara ordförande för denna enormt kreativa grupp.

Anonsen i GP 10/5-2009

För er (få) som missat oss så har ni chansen nu!!
Lördagen den 30Maj i Hammarkullen, kl 12:00 Dansar Los Copihues som första trupp och öppnar karnevalståget och senare, eller närmare bestämt kl 18:30 samma dag intar vi stora scenen, en show ni inte får missa!!
På söndagen är det våra Barns tur att få glänsa.

Los Copihues med Chile som tema 2008

ja, det e full rulle, men nog om detta.
Igår var jag i Stockholm, vår huvudstad ni vet, och fika med lilly.
men jag trodde jag skulle "kola vippen" på kuppen!
Vi stod i kö för att välja fika, och jag som under maj månad tänker på vad jag äter valde en Lins soppa, Lilly som tog sig snabbt in till stan för att möta mig beställde lite frulle.
Och när vi skulle betala så gick nota på 187 spänn ... jag trodde jag skulle smälla av 187 svenska kronor för lite soppa o fika!!
Jag fick be om ett kvitto för att granska vårt Frosseri!!

The kvitto!!!

Min soppa gick på 59 kr, helt ok för en lunch, ingen sallad ingick dock, o inte kaffe på detta heller, bara soppan och en brödbit med ost, men det är mer godtagbart än Lillys macka.
En macka som kostade skjortan!! 69kr!!
Asså, 42kr hade varit dyrt o helt ok, eftersom det är Stockholm o allt, men 69 kr, för en macka shit!!
Det var första och sista gng vi fikar där, o nu kommer jag inte ens ihåg vad fiket heter, men ni ser adressen va?!?
I kompensation till detta extremt dyra fika så hitta vi ett Espresso House i gamla stan, gamla stan som är så , så, så Haga!, man kan gå runt o runt o sitta på det mest underbara fik o bara njuta av dagen.

Espresso house med trevlig personal i gamla stan!

Men vi tog var sin take away mugg och glassa runt i Gamla stan. Så nice!
men jag har svårt att komma över denna fika på 187 kr.

Ah ja, ikväll blir det andra bullar!!
Nämligen Beyonce och jag kan ju tillägga att jag mer än gärna betalar 187 kr för att se henne, det är det värt hehe.
Nä, men jag har bjudit med syrran och vi ska ha en syskon kväll på Scandinavium, vi ingår dock i ett gäng på 12 Pers, så det lär bli kul.
sen var det tänkt att bli lite utgång men tyvärr så får vi avstå ... sorry Angelica, jobb o karneval måste prioriteras ;)


men nu ska jag fixa lite till med karnevalen innan det blir dags för BEYONCE!!

187kr på er alla!



Inga kommentarer: