tisdag 26 maj 2009

Den längsta veckan på året ...

Det är denna veckan det, den längsta veckan på året!
Ja, ni vet att på Lördag gäller det ... men innan det så e det måndag, tisdag, onsdag, torsdag och fredag ... just nu har vi bara hunnit till Tisdag.

O det ända jag känner för är att luta mig tillbaka med cappuccino i handen ... men no no no!!
det är snabba fikastunder som gäller nu hehehe.

Nando fikar !

A, ja ... Jag tog semester från mitt jobb för att ge all min tid och uppmärksamhet på Los Copihues.
Och vi ser inte ngt ljus än.
så mkt arbete kvar, o detta trotts att alla verkligen ligger i.

Nando Jobbar med karnevalen 2009

Vale, min bäbis jobbar med mig!!

Karnevals arbetet är otroligt påfrestande och jobbig!!... ... Men så engagerande!!
Men, när allt sen blir klart o man står vid karnevalståget och ser hur vår publik glädjs av vår sambaskola ... ... ja, det ni ... det är total tillfredsställelse!!

Året Tema kommer att ta oss bort om denna värld, ni ska bara våga missa det!!

Ja, annars rullar mitt liv på som vanligt, dans mixas med motion och styrketräning.
Rickardo tog sig tiden att guida mig i maskinernas värld ... jag ba: oj e det så man gör hahaha.
Ja, maskinerna bara står där och ngn riktig instruktion har man ej fått, o man vågar inte fråga instruktörerna ju ... ... tänk om det tar betalt för det med haha.
F-n allt kostar för mkt!!!

Rickardo visar mig ...

Åhhh nej!!!

Spegel spegel på väggen där ...

Ja, ja ... träningen går, funkar kanske inte som bäst men men, jag kan inte lyckas med allt.
Men jag gör ett tappert försök.

Andra som gjort ett tappert försök, var ju Huliganerna.
Men de kom inte så långt hahaha.
Och tur är det!!!
se hur Polisen omhändertar dessa ungdomar, som för ngn månad sen förstörde halva centralen.

Huliganerna omhändertas

Det här är ett bra exempel på hur våra skattepengar används, det borde inte behövas men men.

O på tal om skattepengar, nu blir det shopping dax och förberedelse inför skatteåterbäringen!!!
eller ja, Agron förbereder sig för sin semester.
Han åker till Kosovo i en vecka(ja, nu igen!!), men han är tillbaka på Torsdag och då ska det jäklas med festas.
Vita-månaden är över!!(det har jag lovat honom)Wuhu!!!

any way, Jo, vi var på stan o kollade på skor, o skor.
Agron, han provade o provade ... och jag då ... som är lite karnevals stressad fick lämna honom o skovimlet.

Agron provar o provar

men inann detta så slog vi följe för att rösta ... ...
Blatten fick inte rösta(jag) men Svensken fick(Agron)
så orättvist!! hahaha


Agron röstar o röstar!!

Kära vänner, för er som missat bloggen om mitt liv.
Just nu e det bara Karneval som gäller!!
vill du se resultatet live??

Kom då till hammarkullekarnevalenden 30 Maj.
Los Copihues är grupp nr 1 på tåget
och på scen dansar vi kl 18:30 !!


Karnevalsyra på er alla!!

Inga kommentarer: