onsdag 13 maj 2009

Sicken värld jag lever i ....

O då menar jag inte den världen då Sverige kom med ESC- finalen, nej, nej.

Här pratar jag om andra viktigare ämnen än så, frågan är la bara hur viktiga och vem är det viktigt för.
Ja, har ni inte läst GP så vore det dags nu, så kanske ni kan hänga med lite här ....
Min mamma är tydligen en stolt mamma, Sörrö.

Ja gott folk, det är inte vardag ens mamma outar en på detta vis, o det e la en grej jag får stå ut med.
Är man med i denna familj så får man inte utesluta ngt ... ... Så erre barra.
För är det ngt som ska göras så gör man det stort, det där lilla som inte märks eller som kanske inte ens hade spelat ngn roll, intreserar tydligen inte oss.
Det kanske inte är lätt motto att leva efter all aggr, men nu e det bara att bita ihop.

Dagens GP


Jag hade koll på att mamma skulle bli intervjuad av GP, inför den här HBT festivalen, som jag inte är ett dugg engagerad i. Nä, här e det Karneval nu och annars hinner jag knappt med QUEER och PRIDE ... men sen får det vara bra.
Jag har ju deltagit på Pride-paraderna sedan 1998, dansat o minglat på Queer under de 7 senaste åren.
Hur angagerad ska man vara egentligen?

Nando at Pride 2008

Ja, ja, back till min vardag då.
Jag tror stenhårt på att min mamma tar på sig rollen som beskyddare, för den stunden hon tycker att hon inte fanns för mig.Och så kanske jag kände en gng i tiden men under mognads prossensen (för jag mognar fortfarande hehe) så inser även jag att det inte är så.
Jag önskar jag kan vara där för min dotter, när hon behöver det, men jag vet att vara förälder inte är det lättaste.


Any way,Hon(min lilla mamma) är/blir en stötte pelare för de som har det svårare, och det spelar ingen roll hur detta svåraste speglar sig i livet, .
Det kan vara att man har dålig ekonomi, ingen lägenhet, mishandel, arbetslös, handikappad, socialtproblem, drogproblem eller HBT.
Ja, min mamma finns för alla, o hade jag fattat detta när jag kände att jag behövde fatta det så kanske min vardag hade sett helt annorlunda ut.

Tur är att jag är lite trög i fattandet för att jag är jätte nöjd med mitt liv och dess händelser.
Det hade inte gett min min underbara dotter eller ett så händelserikt liv.

Ja, skål mamma för din kamp för allas rättigheter, Besos!!
Ok, nog om mamma nu.


Jag jobbar upp till stockholm idag och på resan upp så kom jag på att: jag stor trivs på SJ!!
Och att jobba på 1:a klass vagnen med servering är ju det närmast jag kommit till Kabin personal, så livet leker!
Jag kan vara så avis på Fino som får flyga överallt, men jag vaknar till ganska fort när jag inser att han är så långt borta från alla oss.

Servering på 1:klass
Jo, 1:a klass var det, full vagn och full servering.
Men har man trevliga resenärer så blir det som bäst.
och trevligare är när resenärerna talar om hur trevligt och bra resan varit.
Yes, I like my job!

Jag skulle te.x inte kunna sitta på ett kontor o bara ha datorn, det har jag redan provat.
Nä, jag behöver mkt frihet och spontanitet i allt jag gör hehe.

O på tal om spontanitet, igår var jag riktigt spontan.
Efter all shopping och jag var på v hem så prata jag o Agron om marcus Blogg och skrattade åt Piff och Puff (läs han blogg så förstår ni vad jag menar)
Tydligen så är det jag o Agron det, Piff Och Puff hehe.
Jo, då kom vi på att överaska Markus, men att skriva PIFF på min tröja och PUFF på Agrons tröja, bara för att få Markus att skratta.

Min PIFF -Tröja

PIFF OCH PUFF

Yes,´It was fun!! riktigt roligt faktist ;)

Har man inte roligt så får man se till att skaffa sig roligt, det har mamma lärt mig hehe.
Och att Sverige gick vidare till ESC finale, var bara ett plus i kanten.

Jo, en annan grej jag kom på igår var att: jag kan dricksa annat än sodavatten, när jag är ute. Nämligen Juice (Juice är en dryck som framställs genom att man pressar saften ur frukt, bär, rotfrukter eller grönsaker) ... bra va!
Nu kanske bartenderna i stan ser min utveckling ... ... i det sunda livet ;)
och har ni andra tips på goa Drycker, så tveka inte ... jag rädds oftast inte för ngt nytt.

Jag sa: Oftast inte, va!!

Oki, nu e det dags att göra stockholm ...igen.

Chaito no mah

Inga kommentarer: