lördag 2 maj 2009

En mkt intensiv helg. .. .. ..

.. .. och inget känns närmare än bra lösning.
Vi sambar hela dagen men trots detta ser målet extremt långt borta.
Hade det varit en dröm så hade det varit ett bra tecken, har jag fattat det som, ni vet när man springer o springer men man kommer aldrig fram till dörren (målet).

ja, det e ju drömmar det, att få ihop en show på 20min, med 60 dansare känns som en "Mission Impossible" eftersom det inte är ngn professionell grupp så är det klart att alla inte kommer när de ska.
O då får vi andra vänta eller kan ej avklara dansen, o det det gör mig så frustrerad !!
Det är det tråkiga med oseriösa ungdomar, de tar saker och ting förgivet.
O på tal om ungdomar.
Ja, min unge hemma är inte mkt bättre. hon har gått o blivit bestulen på mobilen, tydligen av sina vänner efter som de skulle passa hennes väska medans som skulle på toa, säger hon.
O så undrar hon varför jag blir arg!
Ja, blir inte klok på henne, snarare tvärt om, she drives me crazy!!
Men men, NOG om henne, mer om mig.

Jo, det är hysteriska tider nu, mkt att göra och lite tid för datorn, därav mindre blogging ... sorry.
Jag tränar hårt inför karnevalen, och då inte bara samba, utan även på sats allt för att bli av med the löööve handles, jag kör en vit månad och käkar riktigt ordentligt.'allt med mig känns jätte bra, o det e toppen ;)
Det ända är det där med love handles, varför finns de när det ändå inte finns love??
O på tal om love, jag har fått det bekräftat att Gay killar kan ha evig kärlek, så än är inte den dörren låst, gött va!!

Ok, back to träning mm.
Allt detta kräver mycket engagemang och energi.
Men jag sover gott om nätterna och dagarna bara flyger förbi.

I övrigt så tycker jag att Kortegen tar för mkt plats i Göteborg(kortegen är nämligen det senaste som hänt i Götet).
Det har jag alltid tyckt, jag ser det som en ursäkt för chalmerister att supa sig fulla och dra fula skämt.
Ge mer plats åt riktig kultur, Dans o teater festivalen?? filmfestivalen kanske borde utvecklas mer.
Det glada Göteborg har ju bara försvunnit, o det är kultur om ngt.
ja, ut med Kortegen!!

Jag är glad att hammarkullen lyckats bevara sin karneval, så vill ni se kultur i mångfald, så kom o kolla på Karnevalen den 28-29 Maj.
där får ni se bl.a Los Copihues (min grupp) som har premiär !!
Vi dansar på på tåget från kl 12:00
och sen på Scen kl 18:35.
förutom oss så finns det massa dans, mat och andra aktiviteter ;)

Om inte annat så kom o kolla på mig!!! WUHU!

Men nu måste jag ladda batterierna inför en ny morgon dag, jag är så tacksam för att de kommer!!
O hoppas alltid på en bättre morgon dag ;)

Duracell!!!

1 kommentar:

TinaLina sa...

Meeeeh... Jag kan inte hjälpa att jag e mer förvirrad än en höna... hihihi puss broder