måndag 18 maj 2009

Sjuklig Måndag ...

och , nej det är inte måndags sjukan . . . eller att måndagen är sjuk ... det är jag som är snorförkyld :(
förkylningen har bara bitit sig fast och det tycks bara bli värre ....
Jag skulle inte ens ha jobbat igår, men har man lovat så har man.

Det är så synd, för jag har kämpat så och nu tror jag att träningen blir lidande denna veckan, hoppas denna skit går över snart.
Senaste träningen satt jag mest ... var krasslig redan då :(

Nando på senaste träningen
Basta o svettas bort alla bakterier kanske? hehe
Det har ju funkat förr, annars har jag en dunder kur : färsk pressad apelsin juice och tre hackade vitlöksklyftor ... ... det är min sista utväg om jag ej orkar med förkylningen mer.
Den kuren än ngt av det äckligaste jag vet!!
Därför blir det alltid min sista utväg ... men först bastu.

och sen hem igen ... ligga och kolla på Förhäxat.
Det e ju definitivt inte vad jag gjort under helgen i alla fall hehe

I lördags var jag på Gretas och kollade på ESC - Finalen.
Jag var glatt överaskad över hur mkt folk som kom dit, en fullsatt Gretas redan 20:45!!
Det är andra året på rad som jag bokar bord för att kolla ESC-Finalen på Gretas.
det är en helt annan stämning än att sitta hemma med polarna o sen kan man festa med en gng istället för att ta sig in till stan o sen köa.
För jäklar viken kö det var ... ... klokt val Nando!!

Eliten på Vip-bordet

Kungar i baren

Yes, vi kan mingla snyggt!

Ett stort plus till Gretas, grattis pojkar!
Det var bra jobbat, och att sen starta dansen med vinnarlåten blev ju en rivstart på festarkvällen ... ... Riktigt jäkla nice asså!

Alexander Rybak ”Fairytale"

Och låten som vann var klart den bästa i mina öron ... ... Grattis Norge!

Jaa... sicken fest det var ....
Det enda som är riktigt jävla tråkigt är ju att jag bokat bord åt mig och mina vänner, vi var 6 Pers från början.
Till min förvåning tar ngt pucko (som egentligen inte ens var bjuden) med sig ytligare 5 andra grabbar ... .. och sen surar han för att det inte finns plats åt dem ... ... idiotiskt!
Människor utan vett och etikett ska helt klart stanna hemma under dessa omständigheter.
Eller är det vanligt att ha med en massa andra gäster på grejer som man själv inte är bjuden på?
Inte för att jag äger Gretas, men bordet var mitt och han skulle tydligen vara med i samma sällskap.
Otroligt dåligt uppförande!!
Och att sen har grabben mage och ringa upp min vän för att skälla ut honom för att platser inte fanns för hans vänner ... ... så fjortis hahaha
För jävligt!!

Så ett tips ... ...
till alla er där ute i vimlet, är du inte bjuden ngn stans?
stanna hemma eller fixa det själv.
Du bli inte mer populär för att du åker snålskjuts på andra!
O vet du inte hur du ska bete dig i andras sällskap så tycker jag att du ska ta o Googla: vett och etikett, där finns massor av bra tips!

oj, jag kanske över reagerade lite, men folk kan vara riktiga Wanabe!

Ok, över till andra trevligheter.
Bambam har varit med mig hela helgen!
det är så underbart att ha henne hemma igen hehehe

Älskade Bambam

Jo, sen var min kusin var på besök från Stockholm.
De sprang Göteborgsvarvet ... jag ba: Orka! hahaha

Gbg-varvets löpare!!

Bra tid fick han med 1:43 ... första gng, starkt jobbat Willy! Det enda jag bad honom var att springa snyggt ... .. o detta gjorde han hehe, Bra va!
Nej, jag är inte mån om det ytliga!!
Hela hans nya familj springer varvet sedan flera år tillbaka, de är riktiga veteraner ... ... jag skulle springa, bara för att det skulle ge mig bättre magmuskler .
Undra vilken tid jag skulle ta?
jag menar, jag dansar i mer än tre timmar utan problem, 5 timmars dans träning borde ge bra underlägg för att springa varvet eller?

Det närmaste varvet jag kommit är lika nära som 1-maj tågen jag sett de senaste åren ... med en cappuccino i handen.
Men vid 1-maj fick jag springa!! hahaha

Alla chilenarna är så jäkla politiskt involverade och där satt jag, hur snygg som helst(med mina PRADA i högsta hugg), och glömt bort att det var 1-maj!!
Jag hör ropen skallra och jag undrar vad som händer, Kollar ut på gatan och ser (till min stora förvåning) en hög med chilenare, alla mina föräldrars vänner demostrera!!!
Jag ba: Shit, inte läge för Nando att kolla på med en cappuccino i handen.
Mina föräldrar var säkert med där någonstans hahaha
Så jag fick springa in och kolla genom fönstren ... ... lite pinsamt.
Att jag kan skriva om detta nu är för att det var inte i år detta skedde ... o tro mig, jag lär aldrig mer sitta och fika under 1-maj... inte på Vasagatan i alla fall ... alla tågar ju fan där.
Jag fick inne hur länge som helst ... o alla andra satt ute o njöt av solen.
Ja, det är inte alltid lätt att vara nando.
Men vett och etikett kan jag i alla fall!!

så, nu måste kag sova lite till.

krya på mig!

Inga kommentarer: