söndag 20 juni 2010

Dagen efter .. .. ..

Dagen efter att jag köpt o fått hem min nya soffan så hade jag en härlig känsla i hela kroppen, min lägenhet börjar ta form, och det känns alltid kul när man ser att det går framåt ;)
och snart så kanske jag kan känna mig hemma här i Johanneberg.

The New Sofa !!

Dagen efter att jag för första gng lagat mat hemma i min spis, min nya gas spis!! 
Så inser jag att jag ständigt kommer att vara orolig över mig lägenhet.
o jag tänkte hjälp! hur ska jag klara detta??

Mitt nya kök !!
Min första hemlagade middag i den nya lägenheten blev wokade grönsaker med wokad kyckling i röd curry sås och ris.
sååå gott !!! men jag måste medge att det här med gas spis e allt lite skrämmande !!
any way,
Dagen efter att Nico ihärdigt haft min mobil i munnen så inser jag att det kanske inte var en bra idé.
Nico njuter av min mobil !


ja, nu hör jag ett ständigt havsus i örat när jag pratar i telefonen, tur att det var den gamla tjänstetelefonen, så det går ingen nöd på mig.
Men ngn ny mobil att käka på lär han inte få.

Ja, alla har vi våra små ting.

Dagen efter bröllopet så vaknar Sverige till ett mer kungligt land.

Prins Daniel och Vickan, foto : scanpix


O jag måste bara få säga, sicken klänning, sicka tal, sicken kärlek .. .. det gav mig rysningar.
och jag kom faktiskt på att jag e nog ganska traditionell av mig, för att inte prata om rojalistisk.
och ja, chilenaren här satt hemma o kände sig riktigt svensk, nu kanske det e dags att skaffa passet då va.
ja, inte för att Vickan eller Prins Daniel skulle läsa detta, men Grattis Grattis, må ni leva lyckliga i alla era dar.

Imorgon är det e ny dag o sen kommer alltid dagen efter !!

Natti natti




 
 

Inga kommentarer: