söndag 13 juni 2010

ny design .. .. .

o jag hänger inte med.
Hallå jag hinner knappt blogga ju, men hur i allsing dar hann jag blogga förr ?
a det får jag ta o fundera över.

Just nu sitter jag på en lånad dator för att min knasar riktigt ordentligt .. .. det är aldrig roligt när det händer.
Men i takterna till Prince and the new power generatios´s Get Off  så bloggar jag lite.

hur e livet som stadbo nurå ??
Ja, jag vaknar ibland o tänker .. .. ja ha o vad ska jag göra nu när mamma bor såååå lååångt från mig.
ingen käk idag då!!
Det kanske underlättar för att jag ska börja äta bättre(läs: mindre) men ändå.

Jag behöver lite grejer till min nya lägenhet, typ soffa, köks möbler och mattor.
ja, jag slängde allt sådant som jag haft för länge.
Och en ny start med gamla möbler funkar ju inte riktigt.
Jag var o handla med 18-åringen här om dagen, vi skulle ha en Diskmaskin, för vi verkligen bråkar om vem som ska få äran att diska.
Och kör mina "pappa kort " och vinner alltid så hon röstade glatt ja till en ny diskmaskin, men ngt hände på vägen.
Vi kom inte hem med en ny diskmaskin utan med en ny BIO-grej, Katastrof !!!





 
 
den nya bio grejen!


Så nu kvarstår dilemmat om vem som ska diska hemma.
O så har jag fått ytterligare ett problem att lösa, för bra ljud i dessa gamla hus gör att grannen 6 trappor upp bokstavligen känner mina bas, undra vad han tycker om det hehe.
 
Ja, för övrigt så leker livet, Rickardo fyllde år, och vi firade honom riktigt ordentligt.
Så bra firat att jag ej kunde närvara på den offeciella middagen dagen efter .. .. illa illa, men jag var o gratta honom i alla fall hehe.
Så ingen utgång i lördags, o för att inte frestas så var mobilen på ljudlös och jag var programerad för mys ;)
 
Ja, dagarna går och allt e nästan sig likt, Mackan Prakan e tebax från Indien, Seppan kommer till hösten och jag ska få umgås med Cam i veckan .. .. allt börjar falla på plats .. ..
 
härligt med nya möjligheter!!
Mina vänner njut av söndagen, För det ska jag .. .. mer mys kanske??
 

Inga kommentarer: