torsdag 10 juni 2010

Flytt, flytt flytt !!

Yes anledningen till att jag ej uppdaterat mitt liv är för att jag just uppdaterar mitt liv.
Jag e numera en stadsbo, o det blir man inte helt bekymmerfritt !!

Förutom att packa upp och ställa iordning allt så måste man kolla runt i sin grannskap.
Ulla var snabb med att presentera sig, en trevlig dam på ca 60 bast som stor trivs i området och tycker att det bästa med att bo här e ju att alla grannar går ut o grillar, umgås eller bara sitter ute, så att man kan få en chans att träffa alla.

Detta har jag ej fått upleva än hehe.

En annan mkt närvarande och välkomnande person är ju  Dagmamman.
Hon har pli på ungarna och bor i ngn av trapphusen dessutom har hon två hundar .. .. två extremt  .. ... aktiva hundar .. .. GET IT ?!?!
Nej, Bambam lär ju inte få träffa dem ... ... det säger jag bara hahahaha.

o sen då?
jo, eftersom jag bor i ett område nära Chalmers så faller det (tydligen) ganska naturligt att ha flera baguetterias (baguette ställen) lite kul, men jag har ej testat ngn än.
Pizza däremot !! japp, en av pizzeriorna har vi testat, och skaffat tel nr till.
Dock har de endast hemkörning på fler än tre pizzor .. .. o det kommer vi aldrig upp i så det blir  ingen hemkörning här heller.
GOA?? nja, inte första gng, men jag ska ge dem e chans till .. . om inte annat så finns det fler ställen ju.

JA. annars har det mesta kretsat kring min lägenhet o dess bekvämligheter .. .. eller omöjligheter som jag skulle vilja säga.

Jag måset ha bott i ett slott tidigare, för jag får inte plats med hälften av alla grejer jag packat upp och då har jag inte ens packat upp hälften.
Idag blir det lite mer uppackning och städ, så snart kanske jag ser ett slut på eländet ;)

I övrigt så sitter jag som alla andra o bara väntar på bröllopet .. .. nej nej nej ... min kusins bröllop !!!!

Inga kommentarer: