söndag 6 mars 2011

Efter en vecka i Rio !!

så kan jag konstatera att Rio är sig likt, men inte jag.
Jag har liksom tappat det, jag vet inte riktigt vad det e frågan om, men så här korkad har jag nog aldrig bettet mig ... ... ... EVER !!
Jag e la den som alltid säger till andra: akta era fickor, håll koll på era grejer. Akta en för trånga folksamlingar mm ... och vad händer ...jo jag blir drabbad av en fick tjuv !!
så jäkla surt va!
Asså skit Iphonen, utan det e hela grejen, jag blir ju bara förbannad på mig själv, hur kan jag vara så korkad !!!
Visserligen var mina fickor knäppta med knappar, men ändå !! det här var inte roligt !!
Tur att jag har en kamera o kan fota med den hehe.


Nog om det !
Vad hänge igår egentligen ??!!?? vart tog alla vägen ?!?!
ja, det e ju full karneval i stan och i allt så såg vi att det var en match på G.
Vladi ville uppleva en match i Rio så vi tog oss dit.
Maracanã genomgår just nu en renovering inför VM 2014 .. .. Vm e det va?!?
any way så vi fick ta oss till Engenhão, den stora arenan som ligger en bra bit bort.
Det ligger så långt att vi fick ta tåget, det var ytterligare två grejer jag ej gjort i Rio, ta tåg och Engenhão, så det var kul.
Fotbollen då ? jo det var ju inte en publik rik match men man fick en liten brasse känsla.
De är riktigt inne i matchen, och lever sig in i minsta detalj, ilska som glädje.

 Suportrar nota 10 !!

 FURIA !!!(Raseri)

 Dommarna !!




Aja, sen har jag inga blider på resten av kvällen ... ska kolla om ngn av tjejerna har det.
Kvällen avslutades på Ipanema, vi tog metron dit ... ända till General Osório, o det var också ngt nytt för mig hehe.
any way, det var Banda de Ipanema och det var folk överallt ... jag menar ÖVERALLT !!
Och ja, då kom varningens ord, akta era grejer håll koll på varandra och akta era fickor!
sen gick det som det gick ... vi var fem, skulle bli sju, ngt vi aldrig blev ... Jenny och Izla lckades inte hitta oss, inte så konstigt när vi själva inte kunde ha koll på oss.
Först försvann vladi o vale, de behöve luft(trotts att vi var ute) o så skulle vi ses vid ett hör längre ner på gatan.
Nani o Isso skulle på toan, de gick var o en, och bara Nani kom tebax .. och sen tappa jag bort även henne.
men men, att spärra min mobil var min första prioritet, för de som snott den kunde ringa överallt och det var en kostnad jag inte ville ha.
Jag ska tala om en sak för er, det e verkligen inte lätt att spärra sin mob när man inte har ngt att ringa från.
Jag såg ju ut som vilken karnevals firarare som helst så att gå in på hotellen var ingen lätt uppgift helelr.
men till slut lyckades jag ... med att endast prata engelska .. .. shit asså !

aja, nu är mobilen spärrad och jag har vaknat till en ny dag, o det är Söndags Paraden på g !!
Wuhu !!

jössös vad snabbt man glömde mobilen haha.

PAAARTYY !!

Inga kommentarer: