onsdag 2 mars 2011

Ett litet tips !!


Det bästa vore ...... om man följer sina egna tips !!
Jag menar hur många ggr har jag inte varit i Rio ?
Hur mkt har jag inte solat och badat här??
och ja... u get the thing .... jag har bränt mig :( .. .. .. hur korkat är inte det liksom !!
Jag vet inte riktigt varför jag tog på Sololja istället för solskydd .. .. why  oh WHY !!!!
men men, jag kan la bara glädjas av att när det lagt sig ... om tre ve  ... så kommer jag ha en fin bränna hahaha.

Hur var stranden då?

Copa !!

Ja, även om jag levet på mina minnen från Rio 98, så var det faktiskt  2år sen jag var hemma senast!

(hemma hehehe).

Att få ligga och steka i stranden med ljudet av vågorna är en dröm ... min dröm som just nu blir min verklighet.
Här skulle jag kunna bo , dam it !!!


Men men, vi kom till stranden vid 12.30 tiden, de andra hade varit där ngn timme innan, det vill säga de med kritiska Soltimmarna !!
AKTA ER FÖR SOLEN MELLAN 11 - 14!! men nej då ... Inte Nando &co ... vi njöt för fullt.
och ja, synden straffar sig självt!!
nu går man med lite pina, bara att ha på tröjan gör liksom ont hehe.
men i väntan på att det ska gå över så tog vi oss te Lapa !!


Lappa är som en Pulsåder ... här händer det massor hela tiden ... dock inte igår!!
Guuuud kunde det bli jobbigare lr?
Att åka ut flera st e roligt, men shit vad det tar tid att bestämma sig för vilka ställen man ska in på ... vi hann somna nästan.
19-åringen o Vladi åkte hem tidigt, de orka liksom inte ... ont ont.
o ja... sen var det bara vi kvar ... Vi hitta värsta samba stället och njöt lite till ... tills min kropp blev för varm att jag ej orka mer ... sen tog jag mig hem.
Åkte te stranden o njöt av en Mixto quente !!(varm macka) så gott va hehe.
Idag tar solen hänsyn till oss och lyser inte lika mkt, så det blir lite sightseeing för ungdomarna .. .. och jag ska bara vara !!
Det ska bli skönt. . . .

Jag kan ju berätta lite om hur det är här :
Rio e ju staden som aldrig sover ... o jag menar verkligen aldrig !!
Den är en stad som är med i Tiden, Metro finns här med hehe.


 Den är en stad som är med i Tiden, Metro finns här med hehe.


Maten är riktigt god här, och det finns allt, till o med för den kräsnaste.. som lilla jag hehe

 medans vissa sover (jag säger inga namn) 

 
  så kan andra träna, lr åtminstone försöka

Vladi gör så gott han kan o hjälper även 19-åringen, gissa om det gick bra hahaha



Rios strand är till för alla, och här kan man hitta morgondagens Ronaldinho !!

Gatuarbetarna !!
Att jobba som asfalterare ser inte så lätt ut, försök då med den extrema trafiken.
Jädrans vad det känns helt osäker ... inte ok !!


 Rio rockar fett !!!



Och sist men inte minst me and Rio, Rio är ju staden som får mig att må bra, I´m loving it !!
ok, nu  lite sightseeing men först Frukost åt alla !!!

Inga kommentarer: