onsdag 16 mars 2011

Vägra packa upp !!!

, ja nu har man då landat ... alla väskorna är fortfarande i hallen o jag bara vägrar packa upp.
det blir som att erkänna att min semester tagit slut.
Min semester som enligt min schema ansvarig tagit slut i lördags egentligen ...öh a just det, vad hände här liksom.
Strul men ansökningarna, o sen så fick vi nya semestertider att ansöka om, så ngn stans på vägen blev det fel.
Men med tanke på att resan varit planerad från OKT månad så lär det inte blir några större problem.

Rio då ?
Yes, det blev ganska hektiskt de sista dagarna, fotnoll, samba och strand, Jesus statyn och sightseeing i stan, +  lite extra karneval.
a det blev en del gjort, jag hann ej blogga då datorn ej funka som den skulle.
Nu upptäckte jag att ngn varit våldsam mot min lille dator och den laddar inte batteriet som den ska, så det blir la att betala ngn verkstad för att fixa det.
det känns som att min resa blir fler o fler utgifter bara.
Min iPhone blev ju stulen också så självrisk på den, så ja..än är inte semestern klar.


En annan vars semester inte riktigt var klar, var den Svenne-bananen som klev på flyget o var aspackad. Han var så glad när planet starta att han gav ett rop, som skapade kaos på flyget o polisen fick hämta honom, 1,5 timmar senare kunde vi äntligen lyfta .. .. o jag säger en sak, Hotell Gripen i Rio har säkerligen inte samma bekvämligheter eller service som hotell Gripen här hemma.
Så jag e glad att jag inte fira min hemresa !! haha

ok, idag blir det en massa att göra så jag får lämna er med lite bilder från mina sista dagar i Rio.



 Vi fira vår sista helg i Friheten !!



 Vi festa tills barerna stängde!!
 Käka en X-tudu är ett måste, som natta-mat !! sjukt gott(just då)
 Vi vandrade runt stan, o shoppade lite till på Saara

 Vladi var ständigt trött
 
                           I Kyrkan hitta vi lite frid, och Vladi ville frälsa 19-åringen ...igen !

Åkte taxi upp till Santa Teresa, för att åka  bondinho ner (sparar tid)

Karnevalen firades fortfarande på Rio Branco ... in i det sista !!

 Killarna hade nästan inget på lr så hade de tjej kläder ... e det fest så e det !!

  Party folk gillar att fotas !!              Rio milisen  med hehe
 Ett nästan fullstan arena gladde vår söndags match

Flamengo och Fluminense var dagens derby ...tydligen


 Tågvärden oroar sig över denna tåg säkerheten .. .. 

 Men vi fick ju se Ronaldinho så vad gör det !!

 Och ja, just det, ngn tog över Nanis roll 

 upp te Jesus .. .. ..  .. o andra sover vidare

 Me and a Cloudy Jesus

 Tände ett ljus i för min bror !!

 Dags för hemgång ...  sweden here i come !

 Inga uttag kunde hjälpa min resa !! hatar att min dator e förstörd !!

Inga kommentarer: