torsdag 3 mars 2011

A mistake !!

Yes, my friends, man skulle tro att jag kan allt om denna stad, men så e det inte riktigt, märker jag hehe.
Det finns nämligen ett ställe i stan som har olika shower och ofta har dem en sambaskola som visar upp sig.
Jag tror jag o syrran var o såg på Mangueiras show här.
Passistas, Mussas, Rahina de bateria , mestre sala och porta-banderia y full utstyrsel, SICKEN SHOW !!
Och naturligtvis försväntar jag mig inget mindre av en skola som Imperio Serrano, men det blev SICKEN BESVIKELSE !!!
Inte värt besväret !

Och att blijjetten kosta 40reais gjorde det hela inte bättre.
Här kan jag lägg in en stor eloge till alla de 16 tjejer som var med och förgyllde vår samba show den 19 Feb!

 Los Copihues Show Adution 2011 !!

Den showen var Tyssen ggr bätre än ... ... skiten ... jag fick uppleva igår.
Aja, ngn stans på FB så läste jag: Alla begår misstag men det är bara Idioter som upprepar dem .. .. so trust me, This is one misstake I´ll not repeat!!

Men jag ska dock påpeka att man får göra det bästa av situationen, och det gjorde jag minssan !! med bar nota på 350 spän(i rio) blir allt roligt, så även denna kvällen hehe.






aja, vad e en bal på slottet ??!??

Was this it ?!!?? haha

Ngt annat som dock var mkt bättre var att jag fick se ngt nytt ...yes, pappa lär sig han med.
Jag lär mig alltid ngt nytt här och lär känna nya ställen .. .. .. yes I do !
jo i alla fall, Lapa är ju pulsådern, det har vi redan kommit fram till va.
Och det är här den världskända trappan finns .. .. a just det, Vilken trappa?
jo, den som finns med i  Snoop dogg och Pharrell´s video : beautiful (så nu har även några av er lärt er ngt nytt, bra va!)
Ja, det var faktiskt kul att få se den, och stå på den och fota lite .. .. o med tanke på vår solbränna så  föll det turistiska besöket sig ganska naturligt haha.




och sen fick Rio Zul även underhålla oss en halvregning dag som gårdagen ...

 Princesa Isabel´s tunnel, mot RioZul 

En mkt, mkt trevlig expedit !!

 Jag hade tråkigt när 19 åringen provade klänningar ...

 Vladi kändes Gorditz !!

och Narrigon haha

Han tyckte tydligen inte det var lika kul haha

ok, mina vänner ... .. Idag har ni lärt er att all sambashow är inte bra, att man alltid kan lära sig ngt nytt samt att min mobil har roliga aplikationer haha.



nu lämnar jag er med en bild i Från en Rio Kväll !!

P.s Jag höll på att Glömma ... Nini är sig själv och gör det hon kan bäst !!

Nini e allt Rolig, även när hon soooover !!

Efter denna bilden så börja kriget om vem som tar mest plats i sängen, o vems kudde är det egentligen ?!!?

Inga kommentarer: