tisdag 21 juni 2011

Dagens goda gärning ...

Jag vet inte om ni tänkt på det, men stan är liksom fylld av tiggare och andra människor som fallit genom det sociala nätet.
Nu är tiggarna oftast inte från Sverige men det blir ju ett samhällsproblem.
Nu ska jag vara ärlig o säga att jag inte skulle ge en krona till ngn tiggare... . hell no!, INTE EN ENDA !!
Hur unga, gamla och fattiga de än ser ut.
Mest för att jag vet att de utnyttjas av andra människor i deras omgivning.
Och hur e det då med hjälp organisationer .. .. .. nä, inte dem heller, hur många ggr har vi inte fått läsa om miljonförskingringarna (här kan ni läsa om ett av fallen) som sker med jämna mellan rum.
Nä, jag backar upp o hjälper i den form jag anser är bäst, jag skänker till Läkare utan gränser, jag ger bort kläder o dylikt till organisationer jag vet ser till att de kommer fram.
och skulle det vara en hungrig barn så köper jag denne mat (sker mest i utlandet).

Men så idag hände det .. precis som en triss lott (ni vet, plötsligt händer det) .. jag gick som vanligt på stan, o jag köpte mig min Cappuccino på Espresso House  njöt av den medan jag var på väg hem och på vägen (ni utanför apoteket) sitter den här mannen som ständigt säljer sina FAKTUM.


 En ny tidning för mig kanske ?!?

Utan att ens fundera stack jag fram en femtiolapp o köpte mig en Faktum. . . jag kan ju tala om att senast jag köpte en faktum så kosta den 20 kr . .. så tiderna har förändrats.
Och killen jag köpte dem av blev riktigt glad, o jag får allt medge att jag blev lite glad o stolt över mig själv !!
Jag har ju dragit mig för att köpa dem när jag insåg att några av de son sålde dessa tidningar använde pengarna till ngn av sina laster .. .. men nu har de tags, lr säljare kort o så, så att nu vet vi att det sker på rätt sätt.

Me utan uniform .. .. det kunde ni inte tro !!

Väl hemma så var det dags att hänga uniformen, för jag upptäckte att jag är ledig tills på Tisdag ... hur bra är inte det liksom !!


Så Tisdagen har varit lärorik, jag har läst om pappa rollen o dess vikt . .. som att jag behövde få upp ögonen, men det e kul att veta att man gjort rätt.
Tidningen Faktum kommer nu att bli ytterligare ett sätt att bidra med till de som behöver.
Bra va !!
ok, nu ska här diskas lite . .. eller vänta, sådant gör inte jag  haha



... Movie time !!!!

Inga kommentarer: