måndag 20 juni 2011

Har sommaren börjat nu ??

Yes, inte för att man kan tro det enligt vädret men kollar man på kalendern så ja!!

19-åringen har nu tagit studenten, och sommarlovet börjar nu med semester tankar.
Hon har nu planerat, betalt och fixat en semester med tjej-gänget.
Och hon är lika uppspelt som jag var vid min första semester utan föräldrarna.
Nu är min unge riktigt resvan och väldigt självständig .. . det e ju MIN ungen vi pratar om.
Hon kan allt själv!
Ngn sa här om dagen ... ja men det e klart att har man barn hemma så får man stå vid spisen varje dag.
Öhh!!
Icke sa nicke .. .. vi kan fortfarande inte vår spis ordentligt, jag menar ... vem behöver det när man har Pizzerian på speeddial, haha.


Nä, men spisen används vid speciella tillfällen, o då sker det inte var dag . .. det må jag säga !!

any way ... tillbaka till semestern var det.
Jo, Turkiet 2011 är säkerligen inte som Jugoslavien 1989 .. .. gud var det så länge sen.
En semester resa jag minns än idag, tre grabbar, en skön semester och ja .. .. Whiskey o cola till frukost borde säga allt.
Så vad förväntar jag mig nu av min 19-årige??
Vodka redbull till frukost lunch och middag ?!?!
Nä, bättre än så är hon, o jag e ju inte orolig för henne egentligen, utan för alla andra runt omkring.
en grupp tjejer e ju mer utsatta än ett gäng killar.
Så ja, mitt pirr i magen kommer inte av resfeber . .. utan mest bara feber !!
Jag har nu i alla fall bokat upp en resemöte .. . med samtliga tjejer ..
Till detta mötet ska jag få dit en Polis, en sjuksköterska, en bartender och en kurator.(kuratorer ska tydligen alltid finnas med i allt har jag läst)
O tro mig, det är ingen striptease de ska få framföra .. .utan här ska snackas semester vett och ren fakta !!
Jag vill ju att tjejerna ska vara fullmedvetna om alla världens faror .. .. och ja då har jag bara ett bekymmer kvar .. .. ..

hur ska jag få ihop tjejerna på ett sådant möte haha.
men men, jag är som jag är... så ser jag inte problemet utan bara lösningar .. .. .

Så jag får ta fundera lite på detta nu ... ... PÅ JOBBET !!
Ruuun Nando !!

Inga kommentarer: