torsdag 2 juni 2011

Mellan alla festligheter !!!

Så fick jag en liten chans att andas ... o det är nu !!

Ja, tar man på sig mina skor, så får man allt vara beredd på att det är lots of action !!
många bollar i lufte och en hel del trådar att dra i !!
har man desutom en 19-åring hemma så blir ens vardag aldrig tråkig ....
Skoldisco heter nu Skolbal , Skolavslutningsdags heter helt plötslogt Studenten .. . ja, det är mkt som inte är sig likt vid tidigare  .. . karnevalen och jobbet är la det enda jag just nu känner igen ...
Även om karnevalen blir i en ny skepnad.
Los Copihues kom sågs och segrade ...årets tema gick i skräckenskugga... och ja det var en stor succé... så roligt !!
och som grädde på moset så hann jag för första gng utan dåligt samvete med med Queer på en karnevals helg .. .. jupp jupp!!
Alltid kul med besök från vänner, det gör att man måste byta lite på rutinerna.

19-åringens bal, blev en mardröm med ett fairytale slut.
Klänningen som skulle sys av mig blev inte riktigt som planerat .. vad bledde det då??
jo en en skräddare skulle sy upp den för endast 500 sek ... gissa om jag var glad.
Jag kunde åter igen focusera på karnevalen .. men det bledde pankaka!!
det bledde ingen klänning ... vad bledde det då
En asförbannad Nando, mer lr mindre slängde trasorna i huvudet på skräddaren och tog sin 19-åring till affären brevid .. .. slåg näven på bordet .. lr  disken rätatre sagt o beställde den snygaste klänningen de kunde hitta... o snåla inte !
Det enda kravet var att den måste  sitta perfekt, för jag har inte tid med annat!!!
En stressad o skrämslagen expedit tog sig an uppdraget och lyckades vaska fram en klänning som heter duga. . . . Lika så med priset .. .. . men vad gör det när det är 19-årinegns balkväll !!
ja, nu återstår det att jobba in det stora klänningsförslusten .. . o det blir många timmar må ni tro.
Undra om jag kan sälja vidare klänningen ... lr använda den själv hehehe .
lr viktigaste av allt ...  Undra om jag kan fakturera den jä**** fu ******* sk ***** skräddaren !!!

ja, mina vänner sen kom studenten ... o min fråga e då.
VARFÖR I HELA FRIDEN ÄR DET INTE NGN SOM TALAR OM ATT MAN MÅSTE VARA MILJONÄR FÖR ATT FIXA EN STUDENT !!!

Guuud ... det e bilder, blöommor champange... vin, tårtor, ballonger, fika, och present ... herregud ...Presenten har hon inte fått än .. .. .. gud jag kommer aldrig mer vara ledig !!!
a ja .. .. studneten kom och med tårar i 19-åringens ögon fick jag uppleva en av de bästa dagrana i våra liv.
Hon är klar med  ... DEN FÖRSTA ETTAPPEN AV HENNES STUDIER ... för det kommer la fler avslut.
I hate shit shit !! hahaha

nä, men nu tog hon studneten o jagf e super stolt över att hon klarat det galant.
Många skäll är nu över .. .. nu har jag gjort var jag kunnat för att ge henne chansen ... nu är allt upp till henne.
..
....
....... Men först kommer studentfesten ... hon valde nämligen att ha den ett par dagar senare för att fira med alla oss .. .. . jag tror hon vill njuta av denna stund så lämge det går ...
så på lördag fortsätter festligheterna !

men nu åter till jobbet ... sen ska det bakas, fixas o donas ..igen ... Det kostar att vara en stold fader till en 19-årig student !!

Besos hija, tu eres mi gran orgullo !!

Inga kommentarer: