tisdag 28 april 2009

Muskler eller fett .....

Det är dagens stora fråga!!

Ja, ni vet när man går runt i stan och har absolut inget annat bättre än att kolla in andra och döma.
Idag var det en sådan dag, efter jobbet som för övrigt var ett bra pass idag så mötte jag min goa vän Agron.
.


Agron har skaffat familj med Telenor ... ... ... vi vet inte riktigt vad det betyder, men några barn blir det tydligen inte ... ... mobila ungar??




Förresten, är det ngn mer än jag som reagerat över den skylt som står uppe på fredsbron(brunnsparken) jag trodde jag skulle smälla av, MAX 6 Ton.




Vem väger oss??, var min första tanken, eller menar dem en Nando åt gången??
Nej!, just det Nando är inte tjock, det är tröjan!! ;)
OBS! Nando är ett fingerat namn för att skydda de oskyldiga!!

Any Way ...
Så efter att jag varit hos ONOFF och beklagat mig över att min Laptop varit på lagning så länge, fick jag en ersättnings dator ( jag tror fasiken jag får springa igång denna) och med denna så satte vi oss på NK.
Jag tror faktiskt att det var under HOT!
- Nu, ska vi fika!!(sa han betämt) jag bara Oj, oj, oj. oki.
NK espresso house, vårt favorit ställe, där kan Agron sitta och röka samtigt som vi ser folk går fram o tillbaka, ibland springer de o då kan vi skratta åt dem, lite elakt med skoj!!
De borde göra som jag, träna på att springa snyggt!! eller riktigt fult, det kan jag med.

O på tal om träna så jaaa, jag gjorde det igen ... Tränade!!
och efter min vanliga tur i gymmet (som förvånansvärt blev lite hårdare träning) så bastade jag.
Dagens stora övning var att sitta snyggt i bastun ... hur skulle jag sitta så att alla mina vilande muskler skulle se snygga ut.
O just då fick jag ett " halleluja moment"!!
Jag såg att jag hade börjat få lite muskler WUHU!! , ni vet de två översta musklerna på ett sex pack ... ... Jag var så glad!!
.
Helt plötsligt kom någon in och då försvann de ... vad e det frågan om!!
Är det muskler eller är det fett?!!??
O hur länge ska man behöva vänta på att det ska hända ngt??
Jag fattar nada.
men men, jag kan trots detta inse att jag har det riktigt bra.
Det är nämligen inte bara jag som har glömt att träna, under det senaste året ... ... gymmet var fullt av killar som skulle ha behövt träna för länge sedan!!
O med den tanken så kunde jag med ett leende på läpparna fortsätta min snygga bastusittning!
.


Nu har jag varit hemma en stund, hunnit skälla på Vale för att hon kommit hem för sent.
Ungdomar tar för sig lite väl mycket tycker jag!!
Men men, jag får inte vara arg på henne så länge.
Ni förstår, även jag har varit 17-år en gång i tiden ... ... ... men jag är kille, undrar om det finns olika regler för killar än för tjejer??
Jag kan ej komma ihåg hur våra tjejpolare hade det i gänget ... ... o hur hård ska man vara för att ungdomarna ska förstå vikten av att passa tider.
Ähhh jag lägger ingen mer energi på detta idag ... det finns en morgon med ;)

Här satt vale nyss och skulle lära Bambam Aport ... ... ... lite kul att se på.
vi får la se hur resultatet blir.
och jag måste sova nu, CST tur o retur, men start kl 05:05.
Fattar ni det 05:05 ... ... ...

Inga kommentarer: