måndag 20 juli 2009

Efter regn kommer .....

Solsken.
O jag har fortfarande inte lärt mig att länka grejer, så om ngn kan ... Please, Teach me !!!

Ja, en dag som denna, när man får chansen att göra absolut ingenting så är det precis så det känns , som att ingentinget tar över och det får tomheten att eka.

Jag saknar min bebis, 17-åringen som gett mig fler gråa hårstrån än ngn annan.

17-åringen

Eller Valentina som hon så vackert heter, som också gett mig mkt glädje o tröst.

Sen har jag Oscar, ja min brors bortgång berör mig starkt .... .... det blir lite mörkt här ibland.
Jag tänker tillbaks till begravningen, till tiden före begravningen ja, tillbaks till för mer än 10årsen.
O där finner jag honom, min bror ... ... ... hur kunde allt gå så fel?
Jag får stanna till, andas djup och fokusera på nuet ... o där finner jag min skatt, min Valentina.
Och utan att hon vet om det så ger hon mig en styrka, kärlek och mod.
Så det e inte bara gråa hårstrån här inte.
Besos bebé, te amo con todo mi corazón!

Ja i stunder som dessa då ... där var vi va... ... jo, så vad gör man för att återhämta sig??
Jo, man gör Patricia .... .... alltså inte tjejen (öhhh) utan Båten.
Tack Feiona för att du finns där ;)

Feiona and me at Patricia

Efter två drinkar o en massa snack så fanns det ingen annan väg att gå än till Utelivet.
För där ute i utelivet så finns inte ingentinget, där fylls tomheten med hopp, lust och förväntan.
men fördjäves, no ragging här inte.
Efter entrén, och drinkarnas succé så har jag tappat målet och livet blir en enda stor fest.
Jag glömmer bort att ragga och att raggas på finns inte ens på kartan.
Drinkarna gör inte alla lika snygga sörrö ... ... ... trust me.

Bästa ragget ever!!!

O att mina vänner ska liksom "hook me up" gör inte mig eller festandet till ngt bättre.
Så då e det lika bra att släppa allt, bara finnas och njuta av stunden ... ... ja ... ... Skål!!!

men det finns ingen annan dag som är längre än dagen efter ...o det är idag det.
Dax att ta sig upp, kanske?
Städet, minibars-killen och husfrun har knackat på min dörr men jag ligger kvar.
Förhäxad Boxen är nu avslutad och min tredje vecka o Stockholm har nu påbörjat.
så Akta er Stockholm ... ... here i come!!!

SOLSKEN!!!!

2 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Hej Nando,
att länka är inte så svårt som det kan verka :o)
Markera det ordet som du vill ska vara klickbart, klicka sen på symbolen med den pyttelilla jordgloben som du hittar bredvid symbolerna för textstorlek och allt det där andra och fyll i adressen till sidan som du vill länka till, klicka på ok el klar el va de nu står och VIPS! Färdigt!

Nando sa...

Åhhh tack för hjälpen ... ska prova det snarast!!!