måndag 28 december 2009

Det var en gång

En man som firade jul.(som sig bör när julen faller in)
o trotts att han har ett o ett halv barn(en gud dotter med) så kändes det som att hans jul pengar inte gick till annat är julklappar.
fast lika glad var han för det men gladast var nog, BR, HM, NK och Åhlens.

Ja vad ska man säga så här i efterhand.
allt man läser om i andras bloggar är hur julen tagit sin peng.
och jag kan ju inte göra mer än att hålla med, eller var det Ay Caramba syndromet som tog över totalt?
Jag har kollat kontot om o om igen.
Jag ser inga avdrag .. när?
Hur länge ska man vänta tro?
Vad det jag som bjud hela stället eller var det hela stället som bjöd mig?
En sak jag lärt mig är att sluta vara så givmild  .. .. med ALLA!!! ngn e la okej, men Nando är NON STOP!!
fy .. .ok

O sen vad e det med mina taxi resor ..
Jag lyckas hålla koll på hur jag tar mig hem genom kvitton som hittas i fickorna.
- 1. Start på resa 02:41 slut på resan 02:45 Pris 89 kr
- 2 Start på resan 05:57 slut på resan 05:59 Pris 179kr.

Hur lång kommer jag på denna tid? O varför kostar det så mkt?
ja, jag blir inte klok på detta, jag kanske ska ta vagnen oftare.
Jag bor ju ändå i en stad med riktigt bra lokal trafik.
O Gamlestan är lite speciellt, det finns hur mkt som helst hit.
6 st olika vagnar och minst 4 olika bussar det e fler än till Bagaregården t.e.x eller Majorna.
så why Taxi !!!?!!!
Ja, ja ... det får bli till nästa gng.
Nu har jag diskat och fixat lite, för orken var ju knappt.
o sen så är blir det  till rean igen , denna gng till mig o bara mig.
Igår så råka jag träffa min sjuttonåring på stan, tror ni det blev ngn shopping åt mig?
Nä, o just igår så tänkte jag : gud vad jag hatar tjej shopping!! finns det ngt värre?
de går runt o runt o runt.
provar o provar o man ska hålla i grejer o allt.
Nä, nu får jag gotta mig lite.
så mina vänner nu ska jag tömma plånboken

C ya!

Inga kommentarer: