söndag 20 december 2009

Vinter är här för att stanna .. ..

Men jag tycks inte fatta.
På ett tåg så glömde jag mina Filipa K handskar (jag köpte för ngn vecka sen), jag hade dem i mitt förvar max i två dagar!!
600 Spänn som blev bortkastade, såååå Nando!!
Inte nog med det, Igår när jags kulle ta på mina skor(kl 06.45), så fans där inga skor att ta på.
Hur sjutton gick detta till?!!?

Gick jag till hotellet utan skor undrar ni .. .. Nä, jag hade gympa dojor från dansen.
Men mina nya svarta skor var helt borta, yttligare 1200 kr kvarglömda på ett tåg.
Ja, ska jag räkna ihop så är SJ skyldiga mig en bra summa pengar, för ni tror la inte det är det ända jag glömt på tågen.
Jag får la va gla att huvudet sitter fast!

ja, o vad gör man då utans kor och handskar . .. tror att det e sommar !!
Shit vad sur man kan bli! o Kallt e det också!
men men, Tänk inte på det Nando, tänk på att barnen i Afrika har det värre.
och helt plötsligt så undrar jag .. .. ska en sådan tanke hjälpa?
Att jag har det bättre än barnen i Afrika, det ger mig mer dåligt samvete.
Nä, nu ska jag inte öta på en hel vecka!! Av ren protest!!


Och nej, det har absolut inget att göra med att min samba dräkt sluta passa för länge sen.

A ja, jag var på Capo träningen i onsdags.
Jag kom 2 timmar senare än vanligt, ett för att jag jobbar o skulle inte varit med alls, men jag klämde in det i alla fall .. .. .. Bra va!
Och hade tåget varit i tid så hade jag hunnit till kl 19.00
Försök o förklara det till en 19-årig tränare .. .. .. det gick så där bra.
men men, jag får helt enkelt andas djup och ränka till 10 .... eller 100 kanske .. . Nä shit det får blir till TUSEN!!



Här ser ni  CD tränarna in Action.
Jag är lite osäker på om jag berättat att  jag ska till Barcelona och Saya tävlingen där.
Jag vet ej vad det ej jag ser fram emot mest, Barcelona elelr tävlingen.
En sak e säker, JAG SKA HA SKOJ!!!


En annan rolig grej är att jag äntligen fått klart Julgranen . .. det har tagit lite tid iår, men det e la bara för att jag ej varit hemma så.
Mkt jobb mkt dans opch mkt socialt liv .. .. a det får mig att undra varför jag ens har en egen lägenhet.
Jag betalar hyra för att typ ha min agrejer ngn stans .. . sjuk va!

Och nu över till ngt helt annat.

JULBORD!

Det här är min tallrik, o det e kla så den alltid ser nu vid jul .. .. eller påsk middag.
köttbullar, prinskorv lite äggröra .. .. värsta frukosten ser jag nu.
den enda skillnaden ela Jultomten som ligger på korven .. .. det är han som gör det hela till en jultalrik!!
bara så ni vet.
O jag gör som alla andra när man ska banta . . .. man äter mer !!!
GUD!!! när ska detta elände ta slut?!?
från och med den 25 blir det ingen mer mat!!!
sprit ja, den 25o den 31 .. . sen nada tills barcelona... o Ja, i slutet av jan kanske jags ka delta på en liten grej .. ... men det tar vid då.


En sak i taget.
Jul , SJ och Julbord . .. är lika med = sicket sällskap!!
Jossan som jag senast såg .. .. .. var det i juni månad?!!!?
Erika har jag inte heller jobbat med så ofta .. .. det här företaget känns lite litet ibland o för stort ofta!
Konstigt va!

Fy, å så åker jag med JUDAS oftare än med folk som jag verkligen gillar.

Så tråkigt va!

Inga kommentarer: