onsdag 9 december 2009

God morgon världen ...

En onsdag som denna så känner jag mig ganska trött o sliten.
Pizzan från från i Måndags kväll satte sina spår under tisdagen.
Jag ska nog inte beställa pizza med räckor och tonfisk från en nyöppnad pizzeria, det e tydligen skadligt för mina inre organ.
så idag blir det total återhämtning!!
och läkarbesök .. .. känns konstigt att gå till läkaren så här på efterhand, men igår hade det inte varit ett bra besök.
Undrar vad han ska kunna göra åt det nu.

Ok, o vad händer idag då?
 Pizza ngn?
nä, skämt åt sido!

Julen är snart här, den har börjat flyttat in hos mig .. .. jag tog nämligen ner alla julgrejer igår .. .. men det enda som kom upp ur lådorna var två advent stakar .. .. lite sent kanske men nu är det gjort.
Äntligen!! tiden har varit knapt för att hinna med.
Och idag så ska jag ta o packa upp allt, i kompensation till förra årets julbrist i mitt hem.

Jag läste i metron idag att var tredje svensk inte gillar julen.
genast inser jag att jag ligger inte i den kategorin, kanske för att jag gillar julen, men mest för att jag ej är 65 eller äldre !!
ok, lite längre ner kunde man läsa att var fjärde svennabanan känner sig stressade av julen.
Det där måste vara en prestations ångest!!! .. o att denna ångesten gör att dessa människor känner så.
Att ge sig ut i julhandlandet utan veta vad den man gillar vill ha, att inte ha koll på vad en bra julklapp är.
Ja, bananer med lite fantasi och känsla.

Min frråga är ju, hur klarar de sig när de ska handla födelsedagspresenter? fars eller morsdag presenter? namnsdags presenter, eller en helt enkel "tack för att du finns present"??
Vart tar stressen vägen då? .. .. .. nä just det, det vanligaste e la att bara ge ut en present, o då i födelsedagen, o presentkort e la smidigast för att slippa all ångest.

Varför inte köpa en Uggly betty klänning o lite billiga accessoarer?
Det gjorde nämligen jag ett år (för skoj skull), tjejen i fråga kunde sen ta kvittot o klänningen och välja en Nyårsklänning i egen smak.
Naturligtvis gjorde jag detta när Uggly Betty var som hetast, det gäller att ha koll på läget mina vänner ;)

 
Jag gillar Julen, julgranen, änglarna, ljusen, julkorten, ge bort julklapparna och alla andra trevliga hälsningar.
Julgranen brukar kläs den 13dec, när lucia har varit här, och sen tar jag mig en kaffe o sitter o njuter av friden till max.
Den julstämningen som lyser upp mitt vardagsrum är från självaste lugnet o harmonin .. .. ..
lite julmusik på det så är kvällen gjord, o då menar jag inte Carola!!!


Nä, nu får jag fånga dagen!!

Inga kommentarer: