fredag 23 april 2010

En ledig Fredag !!

Och inte vilken Fredag som helst, utan en Löne fredag gött det va!!
Men med tanke på den förkylning jaghar så har natten inte varit den bästa, hallstabletterna har avlöst varandra och citron te, har mildrat ytterligare, men men jag e kille och då känns allt mkt jobbigare när man e sjuk!!
A ja,  gissa om jag var trött imorse när jag fick ett mess om extra jobb.
Ska jag , eller ska jag inte .. .. .. och plånboken har sa sitt .. .. JOBBA !!!

Så det blir ingen mixning, ingen Caporal men kanske, kanske en liten, liten utgång ... har ej bestämt än. Jag e ju framme kl 01.00.
Det borde inte vara några hiner, men sen e det en lång helg också ... så jag avvaktar lite.

Nu får jag lite vuxenpoäng va!!

På tal om vuxen poäng så satt jag o googla lite om flytt o grejer mans ka tänka på .. .. och hitta detta :



Spakla hål: När du har tagit  ner dina konstverk ner, ta bort spik och skruvar och plåster med spackling pasta .. .. .. så tråkigt, jag får ringa min pappa.

Måla om :  Allt beror på din hyresvärd och vad båda parter kommit överens om, tyvärr måste du ta itu med denna stora rutin.  Folk gillar att ha "målnings fester" och att få vänner inblandade plånboksvänlig alternativ.. .. ..  Pappa igen!

Rengör ugnen och kyl : Man ska alltid ha viljan lämna lägenheten hur man hittade den (vilket innebär rengöring av ugnen och kylskåpet). Schemalägg dessa uppgifter minst en månad till två veckor innan du flyttar eftersom de kan vara tidskrävande.. .. ..  jag har en känsla av att mamma inte kommer att älska mig lika mycket efter denna flytten.

Städa: Glöm inte att städa lägenheten ordentligt när allt har flyttat ut. Anlita städservice. kanske?
.. .. .. jag tycker det låter som en mamma grej!

Lämna en tom lägenhet: Du kanske tror att du gör hyresvärden eller framtida hyresgäster en tjänst genom att lämna en extra borste eller bakpulver men det är bäst att slänga alla tillhörigheter som du inte tänker ta med dig .. .. .. ibland undrar jag var folk får sina listor ifrån? varför lämna kvar bakpulver??  

Samla ihop nycklarna : Glöm inte att samla in alla nycklar till din lägenhet samt byggnad (även extra som du hade gjort för grannarna).. .. .. Shit, nya nycklar måste göras !!!

Planera en genomgång: boka en tid för dig och din hyresvärd att gå igenom hyreshus.  Det ger dig chansen att visa din hyresvärd att du har tagit hand om all.. .. .. inte den lättaste uppgiften, när Poseidons värd inte e så tillgänglig som alla andra normala människor!!

Gör folk verkligen allt detta ??
Gissa om jag blev stressad !!??!!, just nu gör jag bara en sak ... PACKA !!!
Nu har jag även packat ner mina filmer nu, DVD, samt VHS .. yepp jag har fortfarande VHS.
en av mina bästa serier har jag på VHS, Nord och Syd, och jag har liksom alla mina andra serier sett dem så många ggr så jag tappat räkningen. hehe


Jag får ta o försöka få den på DVD snart .. .. så om ngn har ett bra tips om var jag hittar dem så let me know !!

jag hoppas att 18-åringen diskar idag, jag e lite sjuk sörrö, o då orkar man inte diska, så erre bara !!

Men, men, nu e det bara att ta på Uniformen och dra till jobbet,



Extra pengar .... Wuhu!!

Inga kommentarer: