söndag 11 april 2010

Sköna Söndag !!

Yes det är en söndag som denna.
Att vakna upp i en helt ostressad värld, surfa runt lite, chatta med folk får mig att inse hur jäkla bra jag har det.




Inga små barn som väcker mig kl 6 på morgonen!
Ingen sambo som tjatar om att gå upp till marknaden!
Ingen förälder som gnäller över städningen hemma!
Inga tider att passa... ... ... just nu.

Japp, livet leker.
men när jag var yngre o bodde hemma, så var det en annan femma.
Min älskade syster, som jag inte uppskattade under morgonens underbara timmar, var hur energisk som helst för att inte tala om krävande.
O min far skulle sätta på sina chilenska politiska låtar i högsta volum, låtar som jag idag kan relatera till en härlig barndom .. .. .. Men då ... shit asså, hur jobbiga kunde de vara !!
Inte nog med det, var mamma på en "Stefanini" humör, så var det bara att gå upp .. .. o städa !!!

   FRUKOST

Frukost serverades på bordet .. .. ibland på sängen, jag tror jag skev det tre ggr i min dagbok, idag fick jag frukost på sängen hahaha.
Men hur var frukostrutinerna då?
Jo, borsta tänderna, kamma sig o ta på kläder, ingen bar kropp till bordet .. .. .. shit glömde jag, Tvätta ansiktet !!
vem vill äta frulle då?
så nu sitter jag för det mesta naken o käkar frulle.
Yes, it's payback time !!
18-åringen ska upp o städa, och vill det sig riktigt illa så e det tvätt dags Moaahahahahaha

Bullar och kakor !!

nä, faktum är att jag tagit lär dom av min uppväxt (även om jag ej e klar med att " växa").
När jag var liten så sa jag till mamma: När jag flyttar hemifrån ska jag alltid ha kakor o bullar hemma!!
och jag ska skaffa mig hur många Elefanter jag vill !! 
Varför just Elefanter vet jag faktiskt inte,det kan ha att göra med att Oscar skulle ha Lejon hemma.
japp ett riktigt zoo var det i alla fall.

men hur blev verkligheten då ?
Inga Elefanter här inte, och bullarna då? nä, inte mkt av dem heller.


 Glad elefant som inte bor med Nando
 
Jag lever ett helt annat liv än den jag planerade.

Men en sak e fortfarande det samma, Jag är Kungen i mitt egna hem !!!

men nu måste jag städa .. .. .. och diska .. .. och tvätta.

Happy meeeee

Inga kommentarer: