torsdag 29 april 2010

uppe med tuppen !!!

... fast lika gla för det e jag .. .. .. .. eller inte !!
att gå upp kl 4 på morgonen e inte det roligaste, o värre e det la när man somnar sent.
Och av ngn konstig anledning så inträffar dessa så två märkliga tingen under samma natt.
så, det betyder att en trött nando stod o vänta på vagnen imorse.
 
 Trött o riktigt ensamt !!

Det är lite kusligt att stå o vänta på vagnen helt själv en sådan här kall o mörk morgon .. .. .. tur att jag hade min samba i hörlurarna så jag höll mig vaken.

Jobbet då?
Asså, att jobba på SJ är för det mesta riktigt bra, jag får resa en hel del i landet, jag träffar så mkt människor o när jag slutat så så finns det lätta pass som denna.
Det enda jobbiga med detta pass är In-tiden .. .. 04.23
Men sen så är allt lugnt, resenärerna kommer i ett lugnt flöde, man hinner ta sin tid och det e riktigt behagligt.
sen avslutar jag det hela med en pass resa. jag åker tåg hem utan att jobba, men om det skulle behövas så får de väcka mig .. .. .. o det e som att väcka en björn, när man vart uppe så här tidigt hehe.
Göteborgs resenärerna på plats.

Mina vänner, tiden bara går!!
Det bästa av allt med denna blogg är ju att det finns faktist ngn som läser min blogg.
Som att jag inte visste det hehe.
Här kommer ett bevis.
Remeber,  att jag hade en "todo lista" som inte var riktigt likt min verklighet.
typ grejer som skulle göras .. .. av pappa ... och grejer som var riktiga mamma fixa.
Mamma tar då genast tag i saker o ting.

Jag fick ett litet samtal i förgår .. lagom stressigt ... så jag fatta att det inte var en "ska vi ta en fika" besök.
Det fanns ett mål!!
Mamma: heeeej, Vad gör du? ett kort andetag (jag fattar att ngt e på g) e du hemma?
Jag ba: Öhhh, hej mamma, ja, jag e hemma o ska dra till jobbet .. .. (undrar vad som e på g) .. .. .. om si så där 4 timmar. Porque??
 Mamma: bra, jag kommer förbi nu.
Jag ba: okeeeeeej ..... 








Det e alltid en liten " hmmmm ?!?" tanke som går när mamma e på väg med sådan fart.
och då står jag oftast vid dörren för att snabbt öppna dörren o checka läget.
Ja, allt såg ut att vara sigt likt .. .. och allt var sig likt, mamma hade läst min blogg o tar fram en städ sprutar grej som ska göra badrummet renare, samt ngt att fixa köket med.
Jag, som är en väluppfostrad son, flyttar mig genast från hennes väg o gav henne plats.
På två röda så var toaletten nerstänkt av det här medlet som lukta klor och ngt annat giftigt.

 
 Mamma o den magiska sprayen.

Klart! sa hon, och förflyttade sig snabbt o smidigt till köket(jag tror hon har gjort detta förr)
Nando har du lagat mat?? sa hon
Va !!?!! skulle jag ??
NEJ, NEJ, mamma syftade på de två pizza kartonger som låg i ugnen, gud vet hur länge ... .. tomma var det, som tur e;)
O vips så börja mamma att skuva isär grejer i ugnen, ut med plåtar o allt hon nu hitta.

 Mamma in aktion !

o sen så spraya hon ngt annat som såg ut som mitt raklödder .. ... ... jaha, tänkte jag.
Tur att jag ska jobba för i den här .. .. svidande lukten kan man ju ej befinna sig.

Raklödder??

Mina vänner, min mamma tar sin modersroll riktigt seriöst.
o det gillar vi !!!
Ja o under tiden som mamma fixar o donar så slänger hon ur sig (lite retande)
Jag !! har umgåts med Nico idag ;)


 The baby !!

hm ... det e la mitt straff då, Nico är bäbisen i familjen, han alla vill umgås med, så det är lite av en grej för alla i familjen ... : jag träffa Nico = INTE DU !! ha, ha!!
A ja, det var inte plats eller tidpunkt för att retas tillbaka, det blir min tur att träffa Nico snart igen.
Just nu glädjs jag åt att min ugn kommer att vara som ny.

Gracias mami !!


Hallsberg nästa o nya resenärer, måste jobba nu.

C YA !!!

Inga kommentarer: